הלוביסטים של החברות המזהמות נשארו מחוץ לדלת

שמחים שהמגמה שהובלנו בשנים האחרונות מתרחבת. השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, פרסמה השבוע נוהל שמסדיר את הקשר של עובדי המשרד עם לוביסטים ומצמצם את הנגישות של הלוביסטים אל מקבלי ההחלטות.

הנוהל קובע כי פגישות עם לוביסטים ייקבעו מראש וידווחו לממונה; הפגישות יתקיימו אך ורק במשרדים ולא בבתי קפה או מסעדות; לעובד המשרד אסור להתחייב כלפי לוביסט או גורם חוץ בלי אישור ועדכון של הייעוץ המשפטי וכו׳.

למה הנוהל הזה קריטי במשרד להגנת הסביבה? כי מרבית החברות המזהמות ביותר נשלטות על-ידי הכוחות החזקים במשק, שיכולים לשכור את מיטב הלוביסטים. כך, למשל, הטייקון עידן עופר שולט ברותם אמפרט, שעוסקת בכריית פוסטים ונמצאת במקום הראשון ברשימת המפעלים המזהמים ביותר, בבז״ן (בתי הזיקוק לנפט) ובמפעלי ים המלח, שגם להם יש מקום של כבוד ברשימה.

אנו פועלים במשך שנים כדי לצמצם את כוחם של הלוביסטים מול משרדי הממשלה. אחרי שלא הצלחנו לקדם הצעת חוק גורפת שתסדיר את התופעה – עברנו לעבוד ישירות מול משרדי הממשלה, ולפני כחצי שנה פרסם המשרד נוהל בנושא. אנחנו מברכים על הנהלים שפורסמו עד כה, וקוראים למשרדים נוספים להצטרף.

רוצים לסייע לנו במאבק לצמצום הכוח של הלוביסטים? הצטרפו https://bit.ly/3ySMEe0

#הוןשלטוןסביבתי

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן