מי מנסה להשפיע בסתר על רפורמת ענק בממשלה?

השבוע עברה בממשלה, במסגרת "חוק ההסדרים", רפורמת ענק להקמת רשות רגולציה לאומית. בפועל המשמעות היא שיוקם גוף שיפקח על כל הרגולציה החדשה שמשרדי הממשלה רוצים לקדם, ויבדוק אם היא מבוססת כמו שצריך. אבל מאחורי הקלעים כבר יש מי שבוחשים ומנסים להשפיע על עיצוב הרפורמה הזו ולהתאים אותה לצרכיהם, ואנחנו פועלים כדי לחשוף זאת לציבור.

הרפורמה המדוברת מבוססת על המלצות של דו"ח של צוות בין-משרדי, שלפני כמה חודשים פרסם "קול קורא" לציבור בנוגע לעבודתה העתידית של הרשות הלאומית לרגולציה. אנחנו הגבנו כמובן לקול הקורא, וכמונו ארגונים נוספים. אבל בעוד ששמות הארגונים והאיגודים העסקיים שהגיבו – חשופים בדו"ח, הגופים מהמגזר העסקי שהגיבו, לא נחשפו בשמותיהם. כלומר, אין לנו יכולת לדעת מיהם אותם גורמים: יכול להיות שמדובר במכולת השכונתית הקרובה לביתכם, אבל סביר יותר להניח שמדובר במפעל מזהם, טייקון גז או חברת ענק – שיש להם אינטרס בעיצוב הרפורמה בהתאם לצרכיהם.

לכן, שלחנו בקשת חופש מידע כדי לקבל את רשימת כלל הגורמים שהגיבו לקול הקורא, כמו גם את עמדותיהם. אין סיבה שעמדות עקרוניות של גופים עסקיים להליכי מדיניות, יהיו חסויות. אם יש סודות מסחריים או פרטים שעלולים לפגוע בפרטיות -אפשר להעביר את העמדות בלי פרטים אלו, שלא יספרו לנו סיפורים.

זה פשוט – הליכים ציבוריים צריכים להיות שקופים לציבור.

רוצים לסייע לנו במאבק להגברת השקיפות הממשלתית? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3fwcIEs

#הוןשלטוןשקיפות

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן