מצליחים להקשות על הטייקונים בהשגת "תספורות" שערורייתיות

תשמעו סיפור: לפני כשנה אושר הסדר גישור עם בני משפחתו של הטייקון אליעזר פישמן, במסגרתו אשתו וילדיו נשארו מולטי מיליונרים ואילו הבנקים ויתרו על חלק נכבד מהחוב. רצינו לפנות למפקח על הבנקים כדי שיבחן האם ההסדר אושר לפי הנהלים, אבל נדהמנו לגלות שאין שום נוהל מרכזי שמסדיר איך הבנקים צריכים לאשר הסדר חוב שמובא לפתחם. בעקבות פנייתנו, פורסם לאחרונה נוהל שמסדיר זאת.

עד כה, העניין היה מוסדר בנהלים פנימיים של הבנקים, שלא היו חשופים לציבור ולא הייתה אפשרות לבצע אחריהם מעקב.

זו כמובן לא הדרך לשמור על כספי הציבור. הסדר החוב של פישמן הוכיח את הצורך בנוהל מוסדר בנושא – יש חשש שהבנקים לא עשו ככל יכולתם כדי לגבות את החובות של פישמן מבני משפחתו, ושהם העדיפו לנצל את העובדה שתשומת הלב התקשורתית והציבורית הופנתה לקורונה כדי לשים סוף לפרשה המביכה הזו, במסגרתה הם הלוו לפישמן מיליארדים בלי ערבויות הולמות.

בעקבות הפנייה שלנו, לאחרונה פורסמה טיוטת נוהל של בנק ישראל על האופן בו הבנקים צריכים לאשר הסדרי חוב גדולים. פרסום הטיוטה הוא משמח מאוד, אבל כמובן שיש לנו גם כמה הערות ובקשות לשינויים על מנת לדאוג לאינטרס של הציבור. כך,למשל, דרשנו שיהיה מדרג אחריות ברור לאישור הסדרי חוב, כך שהסדרי חוב בהיקפים גדולים יאושרו על-ידי ועדת הביקורת של דירקטוריון הבנק ויהיה עליהם פיקוח של הדרגים הבכירים ביותר (קישור לתגובתנו המלאה בתגובות).

גם אתם חושבים שצריך לשים סוף להסדרי החוב המפנקים לטייקונים? הצטרפו אלינו עכשיו: https://bit.ly/3xnEIQF

#הוןשלטון

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן