רשות התחרות קשרה לחברת החשמל את הידיים

בית המשפט אישר את הצו המוסכם בין ענקית הגז שברון, שמחזיקה במאגר הגז תמר, לממונה על התחרות. בכך אימץ בית המשפט את ההסדר שהציעה רשות התחרות למשק הגז – הסדר שאנחנו חושבים שלא יגביר את התחרות וישאיר את נובל כביריון שקובע את מחירי הגז למשק הישראלי.

ביולי הקרוב יפתח הסכם הגז של חברת החשמל עם מאגר תמר – זו הזדמנות חד פעמית להפחית את מחירי הגז המופקעים שבחוזה הקיים ובכך את מחיר החשמל לציבור הישראלי.

אך הצו שהוגש על ידי הממונה על התחרות לאישור בית המשפט, ושהיה אמור לסייע לחברת החשמל במשא ומתן, הוא צו מוסכם דל שמאפשר לחברות הגז להמשיך ליהנות מהיותן קרטל, ולשווק לחברת חשמל את הגז במשותף. נכון, הצו גם 'מאפשר' שיווק בנפרד אבל לא ברור מה יניע את החברות לוותר על היתרון שבקרטל.

נדהמנו לגלות שבית המשפט אישר את הצו על אף חוסר הסבירות הבולטת שבו – שברון (לשעבר נובל אנרג'י) תאפשר מכירת גז בנפרד, דבר שהיה אפשרי גם לפני הצו, ובתמורה הממונה מוחלת לה על כל הפרות חוק התחרות שלכאורה ביצעה. ובראשן אירוע "סגירת הברז" במהלכו סירבה למכור גז זול יותר לחברת החשמל ממאגר תמר.

אנחנו מצפים מהממשלה לפעול בנחישות כדי להוריד את מחיר החשמל ולא לאפשר לחברות לגבות מחיר מונופוליסטי ובלתי סביר. אנחנו ממשיכים לקדם מהלכים שיורידו את מחיר הגז שמשלמת חברת החשמל וכך יפחיתו את מחיר החשמל לכולנו, נעדכן בקרוב.

רוצים לסייע לנו במאבק נגד מונופול הגז – הצטרפו ללובי הציבורי https://bityl.co/7D7U

#הוןשלטוןגז

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן