הון-שלטון-סימון מזון?! חייבים לובי ציבורי חזק

בתגובה לפרשת ההון-שלטון שמערבת לוביסטים – צריך לובי ציבורי

היום התפוצצה פרשיית הון-שלטון המסתמנת כענקית, במסגרתה נעצרו עוזרי שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן; מנכ"ל חברת ״פוליסי״, חברת הלובי הגדולה בישראל; בכירים בחברת ״תנובה״ ומנכ"ל חברת התרופות ״רוש״.

לפי הפרסומים כרגע, מדובר לכאורה ב-2 פרשות עיקריות: הראשונה שעסקה בהכנסה של תרופות מסוימות לסל התרופות, בתמורה לפרסום בעיתון ״המודיע״, שמקורב לשר לשעבר ליצמן. הפרשה השנייה עוסקת בהקלות לחברת ״תנובה״ בסימון מוצרי מזון מזיקים (המדבקות האדומות), תמורתן החברה העניקה תרומות לעמותות שמקורבות לעוזרי השר.

זו לא הפעם הראשונה שלוביסטים, המכנים את עצמם ״המקף בין ההון לשלטון״, מעורבים לכאורה בפרשת שוחד. האזור האפור של עבודת הלובי מזמין חציית קווים מסוכנת.

מנכ"לית הלובי, לינור דויטש, התראיינה הערב בתכנית ״משחקי הכיס״ של שאול אמסטרדמסקי ב״כאן״ והסבירה מה אפשר לעשות כדי למנוע את המצב.

מול השיטות הנכלוליות של הלוביסטים המייצגים את בעלי ההון והחברות הגדולות, צריך לובי ציבורי חזק. הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bityl.co/7D4I

#הוןשלטון
#הוןשלטוןבריאות

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן