הנוהל החדש שהלוביסטים של הטייקונים פחות אוהבים

הלוביסטים של הטייקונים עובדים הכי טוב מאחורי הקלעים. פגישות פרטיות שהם מקיימים עם פקידים במשרדי הממשלה השונים, ניירות מידע "סודיים" שהם מעבירים להם ולחצים מאסיביים שמפעילים הרחק מעיני הציבור, ללא דיווח ובלי תיעוד. לכן, מרגע הקמת המיזם ועד היום, אנחנו פועלים להגביל ולפקח על עבודת הלוביסטים בכנסת ובממשלה ולהאיר את הפינות החשוכות. פנינו לנציב שירות המדינה בנושא זה, בבקשה לחדד את הנהלים החלים על התנהלות עובדי המגזר הציבורי מול הלוביסטים.

לאחרונה משרד האוצר, ממשרדי הממשלה החשובים ביותר, קיבל את ההצעה שלנו והוציא נוהל שמטיל מגבלות וחובת דיווח על מפגשים של עובדי המשרד עם לוביסטים – אבל אנחנו לא מסתפקים בזה. הנוהל החדש חייב לחול על כל עובדי שירות המדינה. לכן, פנינו בעניין לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, האמון על תקינות עבודת עובדי המגזר הציבורי, וביקשנו שיקבע הוראה מפורשת בתקנון שירות המדינה, שתפרט שחור על גבי לבן מה מותר ומה אסור באינטראקציה בין עובדי שירות המדינה ללוביסטים.

הנוהל שהוציא משרד האוצר קובע שפגישות בין לוביסט ועובד ציבור יתואמו מראש ויוגבלו לנושא הפגישה שנקבע מראש. בנוסף, הנוהל קובע שהפגישות ידווחו ותוכנן יתועד ויועבר לממונה על אותו עובד, וכן שבמקרה שבעקבות פגישה עם לוביסט מקיים המשרד עבודת מטה לצורך קבלת החלטה בנושא, יש לוודא שלא מתקבלת החלטה בלי לאפשר לכל הגורמים הנוגעים בדבר, כולל ארגונים ציבוריים, להביא את עמדתם בעניין.

רק כך נוכל לוודא שהאינטרס הציבורי יישמע בכל עניין שאותו יזמו לוביסטים, בכל משרדי הממשלה ובכלל הנושאים הציבוריים. רק כללים ברורים יאפשרו לנו לדאוג שההחלטות של מוסדות המדינה לא מושפעות לרעת הציבור בשל לחצי הלוביסטים.

רוצים לשמור על האינטרס הציבורי מפני הלוביסטים של הטייקונים? הצטרפו אלינו https://bityl.co/6XiL

#הוןשלטון

** התמונה נלקחה מהסדרה "מותק בול באמצע" ששודרה בכאן11

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן