מונופול הגז עומד לעשות עוד סיבוב על הציבור

הסכם הפשרה עם חברות הגז יצר אשליה במשרדי הממשלה שסוף סוף תהיה תחרות על מחיר הגז – אבל במסגרת המאבק שלנו להורדת מחירי החשמל התעמקנו בפרטים והבנו שמדובר בפתרון מחורר שלא יביא לירידה במחירים. בדקנו את התחזיות של חברות הגז עצמן ולפיהן המחירים צפויים רק לעלות בעשור הקרוב. כלומר הטייקונים יצחק תשובה, קובי מימון, ותאגיד הענק שברון ימשיכו ליהנות מרווחי עתק – וכולנו נשלם, בחשבונות החשמל.

קראו את המאמר של סמנכ"לית הלובי מרב דוד ומנהל המחקר אריאל פז-סוויצקי, על הצורך לשנות את ההחלטה הזו, לפני שכולנו נשלם עליה ביוקר.

*****

החדשות הטובות הן שלא מאוחר לתקן – הנוסח שפורסם הוא רק טיוטה, שתוגש לאישור בית המשפט. לרשות התחרות ולמשרדי הממשלה יש את כל הסמכות להביא להסכם אחר, כזה שיגביר את התחרות

לפני 14 שנה הם אפשרו לחברות הגז למכור את הגז שלהן במשותף וחיזקו את מונופול הגז. מאז משק הגז השתנה דרמטית והכח הבלתי מוגבל של מונופול הגז גרם לו להפר את חוק התחרות – בין השאר כאשר "סגר את הברז" לחברת החשמל – מה שהביא את הממונה לחתום איתו על הסכם הפשרה הנוכחי.

סייעו לנו לקרוא לרגולטורים לפעולה נחושה מול מונופול הגז ולהורדת מחירי החשמל.

אלו הם האנשים שמסוגלים להוריד את מחיר החשמל לציבור : עו"ד מיכל הלפרין, הממונה על התחרות; מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי; המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מאיר לוין ממשרד המשפטים; וסגנית הממונה על התקציבים, עדי חכמון ממשרד האוצר.

רוצים לסייע לנו להוריד את מחיר הגז? הצטרפו אלינו https://bit.ly/3glyNGJ

לקריאת המאמר המלא בגלובס https://bityl.co/6RFV

#הוןשלטוןגז

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן