סכנת תספורת ענק על חשבון כספי הפנסיה שלנו

את הסיפור הבא כבר שמעתם לא מעט פעמים. שוב חברת ענק שלוקחת הלוואה גדולה מכספי הפנסיה שלנו ואז אופס, מסתבך לה, ומשם הדרך לתספורת – כלומר וויתור על החזר החוב, על חשבוננו – קצרה מאוד. התסריט אותו תסריט אבל הסוף יכול להיות אחר – חברות הפנסיה מחוייבות לדאוג לכסף *שלנו* ולא לכיסם התפוח של בעלי ההון שמשחקים מונופול, ואנחנו פועלים כבר מעכשיו למנוע את התספורת הבאה.

בשנת 2008 הרשו לעצמם בעלי ההון לקחת הלוואות עצומות, לחלק לעצמם משכורות מנופחות ודיבידנדים. כאשר הם נכשלו מי ששילם את המחיר היה הציבור. כולנו זוכרים את סיפור IDB של נוחי דנקנר. אבל נראה שהלקח לא נלמד, הסיפור אותו סיפור, רק הדמויות מתחלפות.

הפעם בתפקיד "הרשע" משחקת חברת הנדל"ן ג'י סיטי (לשעבר גזית גלוב בע"מ). היא לקחה הלוואות בשווי של 10 מיליארד ₪ מכספי החסכונות של הציבור, באמצעות הנפקת אגרות חוב והלוואות פרטיות. העלילה מסתבכת כצפוי ועולה סימן שאלה גדול לגבי היכולת שלה להחזיר את הכסף שהיא חייבת לנו. זה אומר שיש סיכון לתספורת נוספת לכספי הפנסיות.

ובזמן שג'י סיטי מסתבכת, המוסדיים, שמחובתם לדאוג לכספי הפנסיה שלנו, יושבים בחיבוק ידיים ומאפשרים לחברה לפנק את בעל השליטה, חיים כצמן, ולחלק דיבידנד של 53 מ' שקלים.

הפעם אסור לעמוד מהצד, להמשיך ולסכן 10 מיליארד שקל ולהמתין להסדר חוב הגדול ביותר שהיה כאן במשק. צריך לפעול מבעוד מועד, לעצור את חלוקת הדיבידנד, לדרוש מהחברה לגייס הון מניות ולממש נכסים במהירות, כדי להבטיח את החזר החוב.
לכן פנינו לגופים שכספי הפנסיה תחת ניהולם מושקעים באגרות החוב של ג'י סיטי, בדרישה לפעול לעצירת הדיבידנד ולפתוח בתהליכים לשם הבטחת החזר החובות לציבור.

מול התרפסות חברות הפנסיה בפני בעלי ההון צריך לובי ציבורי חזק – הצטרפו אלינו https://bit.ly/3GSKT7L

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן