האוטובוסים מפוצצים ומצמצמים לנו את הרכבות – איך אנשים אמורים לנסוע?

משרד התחבורה צמצם את תדירות הרכבות, ביטל קווים וביטל את פעילות הרכבת בסוף השבוע, כשההסבר המבריק שנתנו למדיניות הזו הוא: ביקוש נמוך. באמת מפתיע שבמצבה הנוכחי אנשים מוותרים על הרכבת? הרי מי יכול להסתמך על קו שיוצא פעם בשעה?
סמנכ"לית הלובי, מרב דוד, השתתפה אתמול בדיון בוועדת ביקורת המדינה בכנסת, בנושא התחבורה ציבורית בתקופת הקורונה, וביקשה להחזיר ולו חלקית את התדירות הרגילה של הרכבת ולהקל על נוסעי התחבורה הציבורית הן ברכבת והן באוטובוסים. צפו בדבריה בדיון.
**
בתקופה האחרונה, מערכת האוטובוסים צומצמה ופועלת באופן חלקי, בעקבות הצורך להפחית את מספר הנוסעים בכל אוטובוס במסגרת תקנות הקורונה. במקביל, הרכבת צמצמה את שירותיה, הורידה תדירות רכבות וביטלה לחלוטין את הפעילות בסופי שבוע. התוצאה: אנשים מצטופפים באוטובוסים שמגיעים אקראית, לצד שמירה חלקית על כללי הקורונה, ואחרים בוחרים לחזור לרכב הפרטי ולעמוד בפקקים.
"רכבת ישראל" הסבירה את צמצום השירות בצורך לקדם את תכנית החשמול (נסיעת רכבות על חשמל). קידום תשתיות הרכבת היא אמנם נושא חשוב, אך התוצאה היא ששירותי התחבורה הציבורית נמצאים במצב גרוע – דווקא בתקופה הזו בה יש סכנה מוגברת בצפיפות הנוסעים.
במסמך שהגשנו לוועדה בשיתוף עם ארגון התחבורה הציבורית ״15 דקות״, דיווחנו על עומסים גדולים באוטובוסים, על עומסים בתחנות, על אוטובוסים שמדלגים על תחנות ועל אכיפה חלקית של עטיית מסכות באוטובוסים, מה שמקטין את תחושת הביטחון של הנוסעים בתקופת הקורונה.
בנוסף, התקלנו בדיון את נציגי משרד התחבורה וסיפרנו לחברי הוועדה כי על שולחנה של הרשות לתחבורה ציבורית נמצאת תכנית לייעול 15% מקווי האוטובוסים בכל רחבי הארץ, במטרה להפוך אותם לנוחים וישירים יותר. התכנית הוכנה בתחילת משבר הקורונה, בניסיון לשפר את שירות האוטובוסים, אך כעת מעלה אבק ולא מיושמת. נציגת משרד התחבורה הסבירה כי ממש בימים אלה יימצא תקציב ליישום חלקי של התכנית. נמשיך לעקוב ולעדכן.
רוצים לסייע לנו לשפר את שירות התחבורה הציבורית? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/33TdbdZ

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן