מי עוזר לתשובה להעלים מידע מהציבור?

כבר שנים שחברות הגז "מוכרות" לנו חלום של מדינה שמתעשרת בזכות הגז הטבעי. אבל המרוויחות היחידות בינתיים מהבטחות השווא על הכנסות של מאות מיליארדים למדינה, הן חברות הגז.
לאחר שנבחר נושא הגז ע"י חברי לובי 99, התחלנו להתעמק בדו"חות הכספיים של חברות הגז והגענו למסקנה שיש שם הערכות מנופחות- גם ביחס לכמויות הגז שימכרו החברות וגם ביחס למחירים בהם יימכר הגז.
הנתונים מנופחים של חברות הגז הם שאפשרו את מתן ההטבות הרגולטוריות והתנאים הנוחים לחברות הגז, ואת המשך התשלום של מחיר גז מונופוליסטי ומופקע על ידי חברת חשמל.
ואם זה לא מספיק, אז להערכות המנופחות של חברות הגז יתכנו גם השלכות על כספי הפנסיה שלנו. כבר היום מעל 10 מיליארד שקלים מהפנסיות של הציבור מושקעים בחברות הגז והמספר הזה עלול עוד לעלות. האם אותן הערכות מנופחת גם יביאו בסופו של דבר לתספורת על חשבון כספי הפנסיה של הציבור שמושקעים באגרות החוב של חברות הגז?
לכן לפני כחצי שנה פנינו לרשות ניירות ערך כדי שתבדוק את הנתונים. את הפניה לא פרסמנו לחברים כהרגלנו מחשש שתפגע בבדיקה של הרשות. לצערנו הרשות לא הרימה את הכפפה, אז הגיע הזמן לעבור לשלב הבא- פרסום.
בסוף השבוע חשף הפרשן הכלכלי של דה מרקר גיא רולניק את הפניה שלנו לרשות, לאחר שנתונים שהגיעו אליו איששו את חששותינו המוקדמים לגבי הנתונים המנופחים בדוחות של חברות הגז.
על פי הפרסום, התחזיות המעודכנות שעשה משרד האוצר, באשר לכמות הכסף שתכנס לקופת המדינה ממיסי הגז נמוכות ביותר ממחצית (!) מהמספרים הכי צנועים שפורסמו עד היום. כלומר עשרות מיליארדים בלבד שיכנסו לקופת המדינה. המספרים המעודכנים טרם נחשפו לציבור.
אי הפרסום לציבור של תחזיות מעודכנות (שלא פורסמו מאז 2014) משחקות לידיהן של חברות הגז שמרוויחות כך עוד על חשבוננו.
אנחנו לא מוותרים. אם הרגולטור לא יגן על כספי הציבור, נפעל במרץ כדי לעשות זאת בעצמנו, ולשכנע את קרנות הפנסיה להפסיק להזרים את כספי הפנסיה למאגרי הגז, עד שלא יתקנו את התחזיות שלהם.
מסכימים שצריך לדרוש מקרנות הפנסיה להגן על כספי הציבור מעוד תספורת מבית היוצר של יצחק תשובה? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/2Vgqhyu

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן