חברות או בריונות? ענקית הגז שברון משיקה את כניסתה לישראל

תחת הכותרת "זה אנושי ליצור חברויות חדשות" השיקה בסוף השבוע ענקית הגז והנפט שברון (Chevron) את מסע הפרסום הראשון שלה בישראל בעיתונות ברשתות החברתיות.
מישהו צריך לעדכן אותה שאפילו במזרח התיכון בריונות וסחיטה לא תופסים כחברות.
רק בשבוע שעבר השלימה שברון את עסקת הרכישה של מאגרי הגז לוויתן ותמר מחברת נובל אנרג'י, שגם מתפעלת אותם. יומיים לאחר מכן ניצלה שברון את שליטתה בתפעול מאגר תמר כדי "לסגור את הברז" לחברת החשמל ולא לספק לה גז במחיר הנמוך שסגרה עם השותפות האחרות במאגר תמר, ובכך לחייבה לרכוש במחיר גבוה יותר את הגז ממאגר לוויתן.
אחרי שאותתה לרגולטור מי הבוס, עברה לסמן טריטוריה בקמפיין מקיף בתקשורת.
אל תתבלבלו, שפיכת המיליונים על מסרים של שיתוף פעולה, חברות ואיכות חיים לא נועדה עבורכם, הצרכנים הישראלים. זה בונוס נחמד, אבל אתם לא באמת מעניינים את שברון, שאת עסקיה עושה עם חברת החשמל ומפעלים תעשייתיים גדולים.
הכתובת של הקמפיין התקשורתי של שברון, כמו של מונופלי ענק רבים לפניה, היא התקשורת עצמה.
המסר הסמוי לתקשורת, שבסוף מתפרנסת ממכירת שטחי פרסום, הוא שממש כמו קודמתה נובל אנרג'י, היא תמשיך לקנות שטחי פרסום גדולים ולסייע לכלי תקשורת להתקיים כלכלית, ואלה מצדם נדרשים לסקר אותה באופן שיגרום לה להמשיך לקנות שטחי פרסום. אז יש בריון חדש בשכונה, עכשיו חייבים להראות לו שהוא לא שולט פה בעניינים.
פנינו היום לממונה על התחרות עו"ד מיכל הלפרין בדרישה לפתוח חקירה פלילית נגד שברון בסעיף של ניצול לרעה של כוחה כמונופול כאשר החליטה שלא לספק גז לחברת חשמל עד שתשלם את מחיר הגז הגבוה.
ביום רביעי הקרוב נשתתף בישיבה מיוחדת של ועדת הכלכלה של הכנסת בנושא התנהלותה של שברון, שם נדאג ללחוץ על רשות התחרות לזמן את מנהלי שברון לחקירה על התנהלותם מול חברת החשמל.
רשות התחרות חייבת להגיב, ולהגיב מהר. בריונים מבינים רק כח.
רוצים לסייע לנו לדאוג שחברות הגז לא יתייחסו לישראל כגן שעשועים פרטי? הצטרפו ללובי הציבורי: https://bit.ly/3nBYEeN

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן