למה המו״מ על מחיר הגז נערך במחשכים, הרחק מהעין הציבורית?

למחיר הגז יש השפעה אדירה על יוקר המחיה בישראל, דרך מחירי החשמל שכולנו משלמים ומחירי המוצרים במשק בכלל. למרות זאת, בימים אלו מנהלת הממשלה משא ומתן עם חברות הגז, מאחורי גבו של הציבור, על מחיר הגז בשנים הקרובות. דרשנו מהממשלה להפסיק לנהל את המו״מ הזה במחשכים.

למה בכלל המשא ומתן מתנהל כעת?
* חוזה הגז המרכזי של חברת חשמל עם מאגר הגז תמר, שאמור להיפתח בעוד פחות משנה, מאפשר להוריד את המחיר בעד 25%.
* מונופול הגז ביצע לכאורה עבירה של תיאום מחירים במכרז האחרון שקיימה חברת החשמל. אבל בניגוד לכל חברה אחרת שהייתה נגררת לחדר החקירות של רשות התחרות, במקרה של חברות הגז הממשלה מנסה להגיע עימן להסדר שיכלול הסכמה על מחיר הגז במכרז, אבל ישפיע גם על מחיר הגז לשנים קדימה.

לממשלה יש כעת אמצעי לחץ על חברות הגז – בזמן שבעולם משלמים בין 2-3$ על גז, בישראל משלמים מחיר ממוצע של 5.5$. זה הזמן לנהל משא ומתן קשוח – ולהוריד את המחיר. אין סיבה לשלם לחברות הגז יותר מ 3$ ליחידת גז.

לאחר תקופה שבה אנחנו לוחצים על רשות התחרות ונציגי הממשלה הנוספים לנקוט בקו תקיף יותר מול חברות הגז, עכשיו דרשנו מרשות התחרות לא לנהל יותר עם חברות הגז משא ומתן במחשכים אלא לפעול בשקיפות מול הציבור. הציבור רוצה לדעת שהממשלה פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לקבל את מחיר הגז הנמוך ביותר האפשרי.

אין סיבה שכולנו נמשיך לשלם מחירים גבוהים על הגז והחשמל למונופול של תשובה. רוצים לסייע לנו? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/321dkdv

#הוןשלטוןגז

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן