עוד הסדר חוב לכספי הפנסיות שלא תשמעו עליו

ממש כפי שהתרענו פה לפני כחודשיים, שלשום פרסמה חברת פטרוכימיים בקשה להסדר חוב נוסף לבעלי אגרות החוב, והפעם מדובר בחוב בסך 1.2 מיליארד ש"ח – חוב לציבור דרך כספי הפנסיות. הפעם הם אפילו לא טרחו להציע לבעלי האג"ח, כלומר – לציבור, משהו בתמורה.

משום מה הסיפור הזה עובר מתחת לרדאר, אבל כדאי לדעת שב-6 השנים האחרונות ביצעה פטרוכימיים – בעבר מפעל תעשייתי והיום תרגיל פיננסי של דיוויד פדרמן (הבעלים של מכבי ת"א בכדורסל) וחבריו – כבר שני הסדרי חוב לבעלי האג"ח. הראשון ב-2014, השני ב-2017, ועוד הסדר חוב אחד לבנקים. כל זה לא מונע מהנהלת החברה להמשיך למשוך משכורות של כמה מיליוני שקלים בשנה.

פטרוכימיים מתרצת את בקשתה לדחיית התשלומים בהשלכות משבר הקורונה. אולם, היסטוריית הסדרי החוב של החברה מוכיחה שגם בתקופות טובות יותר, שלפני משבר הקורונה, היא לא הצליחה לעמוד בהתחייבויותיה.

אז מה צריך לעשות?
גופי הפנסיה חייבים לסרב לכל הסדר שאינו כולל את פירוק החברה. זו האופציה היחידה שתאפשר לנסות להציל כספים לטובת ציבור החוסכים. אין שום סיבה לתת צ'אנס רביעי להפסיד לנו עוד כסף, בזמן שמונה המשכורות ממשיך לדפוק על חשבוננו.

אחרי שפנינו לממונה על שוק ההון והביטוח, בדרישה לבחון את אופן קבלת ההחלטות של גופי הפנסיה – שלא ברור מדוע השקיעו בפטרוכימיים מלכתחילה, אנו פונים כעת לגופי הפנסיות על מנת להבהיר להם שכל הסכמה להסדר, שלא כוללת את פירוק החברה, משמעותה העדפת האינטרס של הטייקון פדרמן על פני האינטרס של הציבור.

נמאס לכם מתספורות לכספי הפנסיה שלכם? הצטרפו ללובי הציבורי: https://bit.ly/2FbLO5d

#הוןשלטוןפנסיה

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן