מעל 9 מיליארד ₪ חוב לציבור

בדרך כלל כשמדברים על טייקון שעושה הסדר חוב, ה'תספורת' לכספי הפנסיה שלנו היא כבר עובדה מוגמרת, כשהמצב הוא בכי רע, וגם אם החברה הייתה רוצה לשלם היא לא יכולה. הפעם, אנחנו כאן כדי למנוע את הסדר החוב הבא.
לגופי הפנסיות יש את הכוח לפעול כדי לעצור את התספורת הזו, והנה מה שאנחנו דוחפים אותם לעשות.
הסדר חוב לא מופיע ככה פתאום, חברה משגשגת לא מגיעה בן-לילה למצב של פשיטת רגל. תמיד יש סימנים, נורות אדומות ותמרורי אזהרה – הסדר חוב לפניך. זה מה שקורה עכשיו בפירמידה של חיים כצמן, בעל השליטה בחברת נורסטאר.
כצמן אינו מוכר לציבור הרחב כמו תשובה, דנקנר או לבייב, אבל אם לא יעצרו את זה מהר, הוא יעשה לנו תספורת גדולה יותר מכל אלה. שתי החברות שתחת שליטתו – חברת נורסטאר וחברת הבת שלה, גזית גלוב, חייבות מעל 9 מיליארד ₪ לציבור.
בשתי החברות ניתן לראות היום סימנים מקדימים להסדר חוב ממשמש ובא: גידול בחובות ביחס לנכסים, נפילה בשערי המניות ואגרות החוב של החברות בקבוצה, בעיות בענף הפעילות של החברה, הורדת דירוג החוב ומשחקים פיננסים שמטרתם להרוויח זמן.
אם לא יינקטו הצעדים הדרושים, הסדר החוב הזה צפוי להיות הסדר החוב הגדול ביותר שידענו, כמעט פי שניים (!) מזה של יצחק תשובה בקבוצת דלק. ויש עדיין איך למנוע זאת. גופי הפנסיה שבחרו להלוות לחברות הללו את כספי החיסכון של כולנו, יכולים לדרוש מכצמן ומנהלי החברות לגייס כסף במיידי באמצעות הנפקת מניות, ובכך לחזק את ההון העצמי שלהן.
פנינו לרשות שוק ההון כדי להציף את הנושא ולבקש את טיפולה מול גופי הפנסיות.
צריך לעשות את זה לפני שיהיה מאוחר והסדר החוב יהיה כבר עובדה מוגמרת – הפעם, עוצרים את התספורת בזמן.

רוצים לעזור לנו לשמור על כספי הפנסיות שלכם? הצטרפו ללובי הציבורי: https://bit.ly/Katzman307

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן