למה גופי הפנסיה משתמשים בכספי ציבור כדי להגן על יצחק תשובה?

מחר צפויה להיערך הצבעה של גופי הפנסיה לדחות שוב ליצחק תשובה את המועד בו התחייבה "דלק קבוצה" לגייס כסף כדי לשלם חלק מחובותיה – כלומר לעשות הסדר להסדר החוב. אם זה לא היה עצוב, ועל חשבוננו, היינו צוחקים. פנינו לממונה על שוק ההון והביטוח בבקשה שלא יעמוד מנגד כשהגופים תחת פיקוחו משרתים אינטרסים זרים, ולא פועלים לטובת ציבור החוסכים.
**
לפני כחודש הגיעה "דלק קבוצה" של תשובה למצב שאין ביכולתה להחזיר את חובותיה, כלומר סך החובות שלה עלו על סך נכסיה. זה היה השלב שבו גופי הפנסיה, שהלוו לתשובה מיליארדים מכספי הפנסיות שלנו, וללא ערבויות ראויות, היו אמורים לקחת ממנו את השליטה ולחלץ כמה שיותר כספים לטובת החוסכים.
אבל, בניגוד לכל היגיון כלכלי, גופי הפנסיה הסכימו לעשות הסדר חוב, שנותן לתשובה עוד זמן להביא כסף, כדי שדלק קבוצה תוכל להחזיר חלק מחובותיה. לא עבר חודש ותשובה מבקש עוד דחייה, השלישית במספר, בדד-ליין אליו התחייבה דלק קבוצה להביא את הכסף.
כשאתם חותמים על הסכם כספי כלשהו מבקשים מכם התחייבות, ערבונות לכך שתעמדו במילתכם, נכון? אז יחס אחד לכם, ויחס אחר לטייקונים. אצל תשובה לא מבקשים דבר ומסתפקים במילתו, אך כמו שאנו רואים הוא לא נוטה לעמוד בה, ומבקש עוד דחייה ועוד דחייה. וזה בלי לספור את התספורת שכבר עשה לציבור ב-2012.
מלכתחילה הסדר החוב עם תשובה נולד בחטא, והתנגדנו אליו לכל אורך הדרך. המציאות מוכיחה שצדקנו. הסכמה נוספת של גופי הפנסיה לכך ש"דלק קבוצה" לא תעמוד בהתחייבויותיה על פי ההסדר, מהווה חוסר הבנה מהותי של גופי הפנסיה על האחריות הנלווית לעובדה שהם מנהלים את כספינו.
פנינו לממונה על שוק ההון בבקשה שיבחן את השיקולים העומדים בבסיס החלטתם התמוהה של גופי הפנסיה לאפשר לחברת "דלק קבוצה" שלא למלא אחר התחייבויותיה, ובכך לשלול אפשרות לקבלת תמורה מספקת, שתשפר את מצבם של בעלי אגרות, שזה כולנו דרך כספי הפנסיה שלנו.
רוצים לעזור לנו להילחם על הפנסיות של הציבור? הצטרפו עכשיו ללובי: https://bit.ly/3hmu7hk

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן