חוק ההסדרים: הלובי הציבורי VS הלוביסטים של הטייקונים

אחרי שנה וחצי של בחירות, סופסוף מדברים על התקציב. ולצד התקציב אמור לעבור גם חוק ההסדרים, שכולל את הרפורמות הכלכליות הנדרשות כדי לעמוד ביעדים שקובע התקציב. הליך החקיקה המהיר של חוק ההסדרים הוא הזדמנות מבחינת הלוביסטים של הטייקונים, שיכולים לקדם או לתקוע החלטות שנוגעות לאינטרסים של הלקוחות שלהם.
אז נכון שיש ביקורת ציבורית על המהירות שבה עובר חוק ההסדרים, אבל החוק הזה יעבור, איתנו או בלעדינו. טיוטת החוק כבר פורסמה על-ידי משרד האוצר, והממשלה צפויה לדון בו בעוד שבוע. לכן אנחנו בלובי הציבורי עוסקים באינטנסיביות בשבועות האחרונים בסעיפי חוק ההסדרים, כדי לוודא שיקודמו במסגרתו רפורמות שהן לטובת הציבור.
אז מה מופיע בחוק ההסדרים, ומה אנחנו מתכוונים לעשות?
· בתחום של תחבורה ציבורית, אנו תומכים בסעיף המקל על הקמת נתיבי תחבורה ציבורית, כדי שאוטובוסים יוכלו להגיע ליעד במהירות ולהוות תחליף לרכב הפרטי.
· בתחום הבנקאות, אנו פועלים לקדם את החלק העוסק ב״זאפ בנקאי״, כדי להקל על גופים נוספים להתחרות בבנקים בתחומי ההלוואות, האשראי ועוד.
· בתחום השקיפות וההון-שלטון, נתנגד לרפורמה שמצמצמת את יכולת הצרכנים והציבור הרחב להגיש תביעות ייצוגיות.
· בתחום הייבוא, אנחנו ממשיכים לקדם את הרפורמה שמקלה על ייבוא מזון רגיש (שאינו יבש) ואת ההקלות בייבוא מוצרי צריכה בסיסיים.
· לבסוף, כחלק מהעיסוק החדש שלנו בנושא הסביבה, אנו תומכים ברפורמה שמקלה על הקמת פאנלים סולאריים בבתים משותפים.
ההצלחה שלנו היא ההצלחה של הציבור.
רוצים לעזור? הצטרפו ללובי 99 https://bit.ly/3j2J8GO

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן