הלוביסטים של רב קו מונעים מהתחבורה הציבורית להתקדם

בשנה וחצי האחרונות רשות התחבורה הציבורית עובדת על הכנסה של אפליקציות תשלום חדשות, שאמורות להפוך את השימוש בתחבורה הציבורית לנגיש ונוח יותר. אבל הפרויקט הזה נבלם בפתאומיות בעקבות פעילות של לוביסטים ששכרה החברה שמפעילה את רב-קו.
ב-1 ביולי אמורים להיכנס לתוקף המחירים החדשים והזולים יותר לנסיעה בתחבורה הציבורית. במקביל אמורות להיכנס לשימוש אפליקציות תשלום חדשות, שיאפשרו לנו לשלם על נסיעה באוטובוס ורכבת כפי שמשלמים במדינות רבות בעולם – באמצעות הטלפון החכם. כך השירות יהיה נוח יותר, נגיש יותר ובהרבה מקרים גם זול יותר, עקב צורת חישוב שונה מהרב-קו והאפשרות לטעון בקלות הסדרי נסיעה כמו חופשי חודשי.
לאחר שחברת רב-קו הפסידה במכרז על הפעלת האפליקציות, היא החליטה לשכור את אחת מחברות הלובי המובילות בארץ ולפעול נגד הפרויקט כולו. הלוביסטים נכנסו ישר לעבודה והתחילו להציף בעיות באפליקציות, ביניהן ההגנה על פרטיות הנוסעים המשתמשים באפליקציות.
המניע של מפעילת רב-קו הוא כלכלי נטו, וכמובן לא דאגה לפרטיות הנוסעים – בכל חודש שבו האפליקציות לא נכנסות לשימוש, רב-קו מרוויחה הרבה כסף מפעילת רב-קו גם הזמינה חוות דעת של משפטן מומחה לפרטיות בכדי לייצר חזות מקצועית לטענה של הגנת הפרטיות, וכך בתזמון תמוה הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים פנתה השבוע לשרת התחבורה מירי רגב כדי שתעצור את התהליך, למרות שהיא היתה יכולה להתערב בו הרבה קודם.
הטענות לפגיעה בפרטיות גרמו בשלב זה לעצירה של השקת האפליקציות. לכן פנינו אתמול בשיתוף ארגון ״15 דקות״ לשרת התחבורה מירי רגב, היחידה שיכולה להוציא את האפליקציות לדרך בלוחות הזמנים שתוכננו. גם אם יש חשש לפרטיות המשתמשים באפליקציות, אפשר לפתור אותו בלוח זמנים קצר, ולא לעכב עכשיו את הפרוייקט שחיוני כל כך לנוסעי התחבורה הציבורית.
רוצים לסייע לנו לשפר את התחבורה הציבורית? הצטרפו עכשיו ללובי99 https://bit.ly/3duGZ2B

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן