הפקקים בדרך : הציבור חוזר לשיגרה, הרכבת והאוטובוסים לא

יותר ויותר אנשים חוזרים למקומות העבודה אבל יהיה להם יותר קשה להגיע. בתחילת השבוע צריכה רכבת ישראל לחזור לפעול, אולם נכון לרגע זה משרד הבריאות לא אישר את ההפעלה של הרכבת.
החשש במשרד הבריאות הוא מצפיפות בקרונות בשעות העומס, שלא תאפשר שמירת מרחק. בזמן שהרבה מאוד עסקים חוזרים לעבודה בתקופה האחרונה בשל לחצים מצד לוביסטים מסחריים – בימים האחרונים אנחנו מנסים לפעול באותה השיטה, אבל הפעם בשם נוסעי התחבורה הציבורית.
בימי שגרה עשרות אלפי אנשים נוסעים ברכבת בשעות העומס, והחשש הוא שאם לא תאושר פתיחת הרכבת, רבים מהם יבחרו לחזור לרכב הפרטי ולפקקים. ההחלטה על פתיחת הרכבת מתעכבת כי אין פתרון שיאפשר את הגבלת מספר הנוסעים על רכבת או את כניסתם לתחנות.
בשבוע שעבר קיימנו, יחד עם ארגוני תחבורה ציבורית, פגישה (בזום) עם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳ כדי לדבר על הפתרונות האפשריים להחזרת התחבורה הציבורית לשגרה. במקרה של הרכבת השאלה היא איזה אינטרס ינצח: החשש מהצפיפות ברכבת או החשש מהפקקים בכבישים.
הבעיה היא שכשמשרד הבריאות מונע צפיפות ברכבות, הוא מייצר בעקיפין צפיפות בתחנות המרכזיות. בזמן שהנחיות המשרד מגבילות אוטובוסים להסיע 20-30 נוסעים בלבד, כדי לאפשר מרחק חברתי – בפועל הן יוצרות עומס חסר תקדים בתחנות האוטובוס.
אחת ההצעות להפחתת הלחץ על האוטובוסים היא תוספת של 2,000 אוטובוסים (ל-10,000 הקיימים), באמצעות העברתם של אוטובוסים מתחום התיירות (שכיום אינם פעילים) אל התחבורה הציבורית.
זהו פתרון אפשרי, ממש "win win situation", אך הוא דורש את אישור משרד האוצר, שעדיין לא התקבל.
אנחנו לוחצים כדי שהתחבורה הציבורית תחזור לשגרה, גם אם תחת מגבלות, ותאפשר לכם לצאת מהפקקים. רוצים לסייע לנו? הצטרפו ללובי 99: https://bit.ly/99coronaomesf

* בתמונה: התחנה המרכזית בירושלים אתמול, ללא שמירת מרחק.
(קרדיט תמונה: מדינת ירושלים / צילום: אריאל פלי)

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן