נחשו ממי לא גובים מס של מאות מיליונים?

רמז: הוא לא עסק קטן
ראש רשות המיסים הגדיר לאחרונה את גביית המיסים בזמן משבר הקורונה כ"קטסטרופה". אבל גם כשהמדינה זקוקה לכספי המיסים יותר מכל, יש טייקונים שיכולים להמשיך לחמוק מתשלום.
כימיקלים לישראל, שבבעלות עידן עופר, צריכה לשלם מס של 180 מיליון דולר, כלומר יותר מחצי מיליארד שקל , על השימוש שלה באוצרות הטבע של ים המלח.
המס הזה, שעופר מסרב לשלם, הוטל על כימיקלים לישראל (כי״ל) לפני חמש שנים, לאחר שהתברר כי היא הרוויחה מיליארדים מים המלח בזמן שהממשלה והציבור הסתפקו בהרבה פחות. אך כי"ל היא כנראה מעל החוק, כי מאז חקיקתו, היא עושה שימוש בתרגילי מס וטוענת בפני רשות המיסים שהיא בכלל לא צריכה לשלם.
לפני קרוב לשנה נפגשנו עם פקידי רשות המיסים בנושא ודרשנו מהם לגבות את הכספים מכי״ל, והם טענו בפנינו שהנושא יטופל.
אך לאחרונה פורסם הדו"ח הכספי של החברה לשנת 2019 ולא רק שהנושא לא טופל, היקפי המיסים שכי״ל חייבת למדינה כמעט הכפילו את עצמם. כי״ל אפילו הגדילה לעשות והעריכה בדו"ח של שנת 2019 כי רשות המיסים בכלל לא תגבה ממנה את המס.
מדוע כי"ל מרשה לעצמה להתנהל כך? כי היא מעסיקה את מיטב משרדי עורכי הדין ורואי החשבון כדי להפעיל לחץ על רשות המיסים ולמצוא פרשנויות יצירתיות לחוק לפיהן היא לא צריכה לשלם.
פנינו שוב בדחיפות לראש רשות המיסים ודרשנו ממנו לגבות את המס מכי״ל בהקדם. כשרשות המיסים מקשה בבירוקרטיה על עסקים קטנים שזקוקים למענק או לדחיית תשלום, זה בדיוק הזמן בו היא צריכה לדרוש ממי שעושים רווחי עתק מאוצרות הטבע השייכים לציבור לשלם מיסים כחוק.
רוצים לסייע לנו להגדיל את חלקו של הציבור ברווחי ים המלח? הצטרפו ללובי 99.

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן