איך חברות הביטוח רק הולכות ומתחזקות על חשבוננו? השתלטות עסקית וצבא לוביסטים שוק…


איך חברות הביטוח רק הולכות ומתחזקות על חשבוננו? השתלטות עסקית וצבא לוביסטים

שוק הביטוח בישראל פועל בצורה מעוותת. חברות הביטוח, אשר הן אלו שמציעות את המוצרים הביטוחיים, הן בעלות השליטה בסוכנויות הביטוח הגדולות (שמשמשות כצינור למכירת המוצרים) ומנצלות כוחן זה כדי למכור את המוצרים שלהן בזמן שהלקוח בטוח שהוא מקבל שירות אובייקטיבי.

מבקר המדינה הוציא דו"ח חמור בנושא, וקבע כי ההחזקה של חברות הביטוח בסוכנויות "מביאה לפגיעה באיכות השיווק הפנסיוני הניתן ללקוחות, המתבטאת בהפרות שונות של הוראות הדין ובהטעיית הלקוח כדי שיבחר במוצרי חברת האם, ולעיתים אף לפגיעה בזכויות המבוטח ולהרעה בתנאיו".

אבל את חברות הביטוח זה לא מעניין, הן ממשיכות לרכוש סוכנויות ובכך מגבירות את כוחן על חשבון הציבור- והופכות לגופים ריכוזיים בתחום הביטוח. וללקוח – אין לאן לברוח.

משרד האוצר, שמבין את הבעיה, תכנן בחוק ההסדרים הקרוב להקים ועדה בין משרדית שתבדוק את הנושא ותגיש המלצות לפתרון המצב שפוגע בציבור, ובינתיים לאסור לזמן מוגבל רכישות של סוכנויות ביטוח נוספות ע"י חברות הביטוח. אממה, הלוביסטים של חברות הביטוח הצליחו לסכל את נסיונות האוצר לתיקון המצב המעוות הזה, והוציאו את החוק מתוך חוק ההסדרים.

אנו פועלים בכל הזירות ובדיונים בוועדות הכנסת על מנת להחזיר את הפתרון לחוק ההסדרים או לפחות לקדמו בהליך מזורז.

אם גם לכם נמאס לשמוע על עוד ועוד בעלי אינטרסים שמרוויחים הון על הגב שלכם, הצטרפו אלינו וחזקו את כוחו של הציבור בכנסת ומול מקבלי ההחלטות:
bit.ly/3MZNteX




Source

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן