קוראים ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לקיים דיון דחוף בפרשת סלייס

מלחמה בצפון, מלחמה בדרום, חטופים, החדשות לא פוסקות. אך למרות התקופה הקשה, עד בלתי נסבלת, לא ניתן למחדל הפיננסי הגדול ביותר בתולדות המדינה לחמוק מתחת לרדאר. פרשת סלייס היא המחדל הגדול ביותר שהתרחש בענף הפיננסים בישראל, במסגרתה נגנבו במשך שנתיים כ-840 מיליון ₪ מכספי הפנסיה של חוסכים מכל שכבות האוכלוסייה, ביניהן גם האוכלוסיות החלשות ביותר. ללא בדיקת הכשלים שאפשרו את המחדל – הגניבה הבאה של כספי ציבור מקופות הפנסיה היא רק עניין של זמן. פנינו ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני לקיים דיון דחוף נוסף בנושא, ונמשיך לפעול בכל הערוצים כדי להשיב את כספי הפנסיה לחוסכים.
כדי לחזק את אלו ששומרים לכם על הכסף עוד היום, הצטרפו אלינו בלינק 👈 https://shorturl.at/CWxid
***
גניבת כספי הפנסיה של כמעט מיליארד ₪ בחברת ״סלייס״ התאפשרה בשל שלל סיבות, ובמרכזן ליקויים במבנה הפיקוח על הגופים הפיננסיים בישראל: לרשות שוק ההון אין מספיק סמכויות ומשאבים כדי למלא את תפקידה והיא כשלה בזיהוי התרמית בזמן, תוצאה שקשורה עבותות גם בהתנהלות שר האוצר שלא מינה יו"ר קבוע במשך שנה וחצי ובמדיניות אגף תקציבים, שמתקצבים בחסר את רשות שוק ההון כבר שנים. זה כמובן לא פוטר מאחריות הבעלים של "סלייס", משפחות גולדברג וטוקטלי, ושל סוכני הביטוח שביצעו את התרמית.
על אף שהכשלים והפתרונות ידועים לכלל הגורמים הרלוונטיים, וכבר פורטו בדו"ח מבקר המדינה, טיוטת חוק ההסדרים לשנת 2025 שפורסמה לאחרונה אינה כוללת בתוכה רפורמה או החלטה הנוגעת לתיקון מבנה הרגולציה הפיננסית בישראל או לחיזוק עצמאותה של רשות שוק ההון.
המחדל של "סלייס" צריך להדיר שינה מעיניהם של הרגולטורים, הממשלה והכנסת ואסור שיבלע בבלגן הכללי. לכן פנינו ליו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ משה גפני לקיים דיון דחוף נוסף בנושא.
לובי 99 יפעל ללא לאות עד שכספי הפנסיה שלנו יהיו מופקדים תחת רגולטור חזק, מקצועי, בעל סמכויות ותקציבים שיאפשרו לו למלא את תפקידו ולמנוע גנבה של כספי הפנסיה של הציבור.

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

בנקאות פתוחה

סייענו להעברת הרפורמה בבנקים, שאמורה להקל על פתיחת בנקים חדשים, והכנסנו לתוכה סעיפים רבים המקדמים את האינטרס הציבורי על פני האינטרסים של הבנקים.​

דילוג לתוכן