אחת הסיבות המרכזיות למחירים הגבוהים בשוק המזון היא שאין בו הרבה תחרות. במשך תקופה ארוכה חברות המזון הגדולות רכשו עוד ועוד חברות כדי להשתלט על השוק ועכשיו גם יבואנית הענק ״דיפלומט״ מאמצת את השיטה ורוצה לרכוש 51% מחברת דורות, מונופול השולט ב-80% משוק מוצרי התיבול הקפואים בישראל. פנינו לרשות התחרות בדרישה לעצור את המהלך הזה שעשוי לפגוע בנו, הצרכנים.
דיפלומט היא חברת המזון ה-6 בגודלה בישראל, ששולטת בעשרות מותגים מובילים כמו סכיני גילוח ג׳ילט, שמפו פנטן והד אנד שולדרס, נוזל כלים פיירי, טונה סטארקיסט, קטשופ היינץ, חיתולי פמפרס ועוד. העובדה שמדובר במותגים שנמצאים בכמעט כל בית בישראל נותנת לה כוח עצום מול רשתות השיווק, והתוצאה היא הרתעת מתחרים חדשים. אם דיפלומט תרכוש עוד מותג מונופוליסטי – הכוח שלה מול הרשתות רק יגדל עוד יותר, ואנחנו נשלם את המחיר כל שבוע בסופר.
בנוסף קיים החשש מהעלאת מחירים. דיפלומט היא אחת החברות העיקריות שאחראיות ליוקר המחייה הגבוה, שמייבאת לארץ עשרות מוצרים ומוכרת אותם פה בתוספת של עשרות אחוזים לעומת חו"ל. כבר היום השום הקפוא של ״דורות״ נמכר ברשת שופרסל במחיר יותר יקר מאשר בארה"ב וזה למרות שהוא מיוצר בארץ (!). אם רשות התחרות תאשר את המיזוג הזה, השליטה של דיפלומט בסל המוצרים שלנו בסופר תגדל משמעותית.
לכן הגשנו בשם ציבור הצרכנים התנגדות למיזוג דיפלומט-דורות, ובו דרשנו מרשות התחרות לבחון את ההשפעה הרחבה של המיזוג על השוק כולו, וגם נפגשנו איתם כדי להציג את עמדתנו בהרחבה. את הכוח של דיפלומט צריך לצמצם ולא להגדיל, אפילו לא בקצת. זה הזמן לשנות מגמה ולמנוע מחברות המזון הגדולות להגדיל את הריכוזיות ולהפחית את התחרות בשוק המזון.
המחירים שאתם משלמים בסופר נמצאים גם בידיים שלכם – הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3VFlkvQ
#הוןשלטוןצרכנות