אגרת גודש? רק בתנאי שהממשלה תתחייב על מיליארד ₪ נוספים בשנה לשיפור מערך האוטובוסים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
לאחרונה נשמעים יותר ויותר קולות הטוענים שלטווח הקצר, הפתרון לפקקים הוא באמצעות "מחיר דרך", שיטה שפועלת בהצלחה בלונדון, אוסלו, שטוקהולם, סינגפור, מילאנו ועוד כמה מהערים המתקדמות בעולם.
הרעיון הוא שתשלום סכומים קטנים יחסית על נסיעה בכביש בשעות העומס יגרום לאנשים לשנות התנהגות: לנסוע בשעות עמוסות פחות, לנסוע ביחד, לעבוד מהבית או לעבור לתחבורה ציבורית.
ויש גם גזר: מי שלא ייסע ברכב הפרטי בשיא הפקקים יקבל הנחה על מיסי הרכב הגבוהים שכולנו משלמים.
הנתונים מראים שעם המדיניות הנוכחית של קידום פרויקטים גרנדיוזיים של רכבות – לא צפויה שום הקלה עד שנת 2030 לפחות, ובעוד חמש ועשר שנים נבזבז יותר זמן בפקקים ארוכים ומרגיזים יותר.
כל מה שצריך הוא ש-15% מהנהגים לא ייסעו ברכב הפרטי בשעות העומס. זה יכול לעשות שינוי ענק במהירות הנסיעה.
התגובה האוטומטית לרעיון כזה היא: בישראל אין אלטרנטיבה של תחבורה ציבורית ראויה. העניין הוא שהפחתה במספר כלי הרכב הפרטיים הנוסעים בשעות העומס, תעשה דבר לא פחות חשוב: גם האוטובוסים יפסיקו לנסוע בפקק ויהפכו לכלי תחבורה יעיל ואטרקטיבי יותר.
לדעתנו, התנאי ליישום המדיניות הזו בישראל צריך להיות השקעה של *מיליארד ₪ נוספים בשנה* בשיפור מערכת האוטובוסים. כדי לאפשר את העלאת התדירות ולנסיעה נוחה ורצופה יותר באוטובוס. כדי שהנסיעה באוטובוס תהווה אלטרנטיבה אמיתית למי שירצה לנטוש את הרכב הפרטי ולעבור לתחבורה הציבורית. המדיניות המשולבת הזו תהווה פתרון בטווח הקצר לפקקים העצומים שאנחנו חווים כל בוקר וערב.

רוצים פתרון לפקקים היום ולא בעוד 10 שנים? כתבו לנו מה דעתכם על ההצעה והצטרפו למאמץ להוצאת ישראל מהפקקים. https://bit.ly/2KBZqZS

דילוג לתוכן