איך מקרבים את התחבורה הציבורית בארץ למצב באירופה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

אין כמו לעלות על מטרו או אוטובוס אירופאי. אבל בארץ רובנו נבחר שוב ושוב בנסיעה ברכב הפרטי ונעמוד בפקקים בדרך לעבודה. הסיבות לכך שאנו ׳בורחים׳ משימוש בתחבורה ציבורית הן ברורות: צפיפות, תדירות נמוכה, זמן נסיעה ממושך ומעבר לא חלק בין קוים עירוניים.

לכן, חלק מהפעילות שלנו סביב תקציב המדינה וחוק ההסדרים, היה לדחוף להקצאת תקציב משמעותי לטובת תכנית תחבורה ציבורית רחבה – הגברה משמעותית של תדירות האוטובוס, יצירת קווים חדשים ויעילים, הוספת נתיבי תחב"צ ייעודיים לצמצום משך הנסיעה, ועוד.

הצלחנו: הממשלה הקצתה תקציב דרמטי של עשרות מיליארדים לחמש השנים הקרובות לצורך שדרוג התחבורה הציבורית, בדגש על מערכת האוטובוסים – אותה ניתן לשפר משמעותית בטווח הקצר והבינוני (עד להשלמת מערכת הסעת ההמונים ובתוכה המטרו).

התזמון בו ניתן תקציב כה המשמעותי הוא לא מקרי. כבר מספר שנים שמשרד האוצר דוחף להטלת אגרת גודש על מי שיכנסו עם רכב פרטי לגוש דן בשעות העומס. אנחנו פעלנו מול אגף התקציבים מהרגע הראשון במטרה להבהיר כי הטלת האגרה היא מהלך נכון וחיובי, אך רק אם יוקצה תקציב משמעותי ומיידי לשיפור התחב״צ ומערך האוטובוסים בפרט כאמור, שיהוו חלופה ראויה לרכב הפרטי.

כמו כן, אנחנו פועלים לוודא שכלל הכנסות האגרה, שתוטל בעוד שלוש שנים, יוקצו לטובת המשך שדרוג התחבורה הציבורית באוטובוסים. כך, אגרת הגודש תאפשר "צביעת" תקציב יעודי שלא יהיה חשוף לקיצוצים, עבור נוסעי התחבורה הציבורית – ותממן הוספת קווים חדשים, הגברת תדירות וכו׳ .

חשוב לזכור שיש לא מעט בעלי אינטרסים שיעשו ככל שביכולתם לשמר את המצב הקיים, מולם אנחנו נאבקים יום-יום. לכן, דווקא עכשיו, לפני העברת התקציב, זה הזמן לחזק את הלובי הציבורי – הצטרפו כחברים במיזם בכל סכום לבחירתכם והשפיעו: https://bit.ly/3gMiZfx

#הוןשלטוןתחבצ

דילוג לתוכן