יש איך לעצור את עושק העו"ש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


הבנקים בישראל הם בין הבנקים הרווחיים ביותר בעולם. הם מרווחים כפול מהבנקים באירופה. וזה לא כי המנהלים פה כל כך מעולים, אלא משום שאין כאן תחרות בין הבנקים והציבור הוא לקוח שבוי – אפשר לקרוע אותו בריביות גבוהות על הלוואות ומנגד לשלם לו ריביות נמוכות על הפיקדונות.

בנוסף, הבנקים מרוויחים מיליארדים, ללא סיכון, באמצעות הפקדת כספי העו"ש שלנו בפיקדונות בבנק ישראל. על הפיקדונות האלה הם מקבלים ריבית גבוהה מבנק ישראל ושומרים אותה אצלם – הציבור לא רואה מזה שקל.
אנחנו פועלים ביחד עם 'רווח נקי' לטפל בעיוות הזה.
השבוע בוועדת הכספים עלה מנהל תחום הפיננסים שלנו, משה קאשי בפני חברי הועדה והציג שלושה פתרונות אפשריים שאנו מקדמים לפתרון המצב הבלתי נסבל הזה: לחייב בחוק הבנקים לשלם ריבית על יתרות הזכות בחשבונות העו"ש (הצעת חוק שאנו מקדמים ביחד עם חה"כ ינון אזולאי); לקבוע כברירת מחדל בחשבונות הלקוחות שמחזיקים מעל סכום מסוים, הכסף יופקד אוטומטית בפיקדון יומי ויצבור ריבית; וההצעה השלישית היא לחייב את הבנקים ליצור קשר עם לקוחות להם יושב סכום כסף גדול בעו"ש ולפרוט בפניו את האלטרנטיבות הקיימות והעדיפות על החזקת הכסף בעו"ש.
אם לא ננקוט צעדים אקטיביים הבנקים ימשיכו לנצל אותנו ולהרוויח מיליארדי שקלים על חשבוננו. עיזרו לנו לעצור את עושק הבנקים – הצטרפו: https://bit.ly/3XRFse3


דילוג לתוכן