גם כשהבורסות יורדות והציבור מפסיד, הבנקים ממשיכים להרוויח הון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

במיוחד בימים של חוסר ודאות כלכלית, כל שקל משנה. שוב אנחנו נתקלים במצב מרגיז בו לציבור אין כלי יעיל להשוואת עמלות, והבנקים מנצלים זאת ומרוויחים על גבינו מיליארדים, דרך עמלות מטורפות על שירותי מסחר בניירות ערך (השקעה בבורסה).
את הפתרון למצב הזה, חקיקת חוק 'הבנקאות הפתוחה' שהיינו שותפים בהובלתו, בנק ישראל מבקש לדחות. אנו פועלים מהצד השני ליישומו כמתוכנן, על מנת לשחרר את החסכונות של הציבור מאחיזת החנק של הבנקים.
**

הסיבה המרכזית לעמלות המופרזות של הבנקים היא היעדר היכולת של הציבור להשוות עמלות בין בנקים. חוק ה'בנקאות הפתוחה' שהיינו שותפים בהליך חקיקתו אמור היה לפתור את הבעיה הזו באמצעות ממשק שמאפשר השוואת מחירים, בדומה לwobi.

בדיונים בכנסת נאבקנו על כך מול הלוביסטים של הבנקים, ועל אף שהחוק עבר, בנק ישראל מבקש כעת לדחות את כניסתו לתוקף של חוק ה'בנקאות הפתוחה' על שירותי המסחר בני"ע, ועל ידי כך לאפשר לבנקים להמשיך להנות מהכנסות של מיליארדים מעמלות גבוהות ולא הגיוניות. לדוגמה – עמלת 'דמי ניהול פיקדון ני"ע' – עמלה ייחודית לבנקים בישראל (שלא קיימת באף מדינה בעולם) שאינה תלויה בהיקף השירתים שהבנק מספק, כשהלקוח לא יודע מראש כמה עמלה הוא בכלל משלם.

אנחנו מעריכים את הנזק הכספי לציבור בכ- 600 מליון ₪ בשנה, סכום עודף שהציבור נאלץ לשלם לבנקים באמצעות העמלות הגבוהות.

לכן התחלנו בסדרת פגישות עם חברי ועדת הכלכלה, שאמורים לאשר את דחיית כניסתו של החוק לתוקף, כדי להציג בפניהם את החשיבות העצומה של ההתנגדות לדחיה.

נמאס לכם מהעמלות המופרזות של הבנקים? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/41xs01Y

דילוג לתוכן