האם הפיקוח על ראשי הרשויות יעבור ל-Mute?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
בשבועיים האחרונים נשמעות תלונות מצד חברי מועצה ברשויות מקומיות, על כך שבחסות הקורונה, נמנע מהם לקחת חלק בדיונים קריטיים במליאת המועצה ובוועדות. רוב התלונות מגיעות מנציגי האופוזיציה כמובן.
גם בימי שגרה לראשי ערים יש כח כמעט בלתי מוגבל וכעת בחסות המשבר ובגיבוי של משרד הפנים הם יהפכו חזקים יותר: בעקבות משבר הקורונה ברוב הרשויות עוברים לנהל את הדיונים ב-Zoom, אלא שמנהלי הדיונים יהיו ראשי הרשויות עצמם, והם שיחליטו למי לתת את רשות הדיבור. כלומר, ב-Zoom, שלא כמו במליאה, אין צורך באזהרות והתרעות, מספיקה לחיצת כפתור אחת.
הוראות משרד הבריאות מגבילות את כינוס המועצה ומאפשרות רק עשרה משתתפים בדיון? ראשי רשויות יכולים לדאוג שרק חברי המועצה ה"נוחים" יגיעו לדיון. ומה עם השאר? מוזמנים לעלות דרך ה-Zoom ולהישאר על ""Mute".
וכך אישור התקציב, שנחשב כאחד הכלים היחידים של חברי המועצה לרסן את ראשי רשויות עובר בקלות בחסות שעת החירום.
מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן אומנם הבהיר למרכז השלטון המקומי כבר לפני שבועיים את חובת קיום ישיבות מועצה וועדות החובה ברשויות המקומיות, דבר שיאפשר את המשכיות העבודה הסדירה. אך בפועל, הנחיות משרד הפנים לא חלחלו עד למטה, ולפי העדויות המגיעות לידינו, לא כל הרשויות מקיימות את חובותיהן.
פנינו למשרד הפנים, כדי שיסדיר את קיום הדיונים. ואכן ביום חמישי, החליטו במשרד לפרסם להערות הציבור הוראת שעה שתאפשר את קיום הישיבות, אך קיבעו את המצב המאפשר לראש הרשות לנהל ישיבות מועצה ב-Zoom כראות עיניו, בכפוף להתייעצות עם היועץ המשפטי שלו.
בפנייתנו למנכ"ל המשרד, דרשנו לשמר את עיקרון הייצוג היחסי בישיבות המצומצמות, כלומר- לקיים חלוקה הוגנת בנוכחות הפיזית בין נציגי קואליציה לנציגי אופוזיציה, דבר שיחזק את ההתנהלות התקינה ברשויות.
רוצים לעזור לנו להגן על האינטרס הציבורי בתקופת הקורונה? תייגו חבר/ת מועצה והצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/3dz7lSa

והעיקר – תהיו בריאים.
דילוג לתוכן