הגיע הזמן שניהול התחבורה הציבורית ירד לשטח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

כולם מסכימים שיש לשפר את התחבורה הציבורית, להפוך אותה ליעילה יותר ומותאמת יותר לצרכים של הנוסעים. האם הרשות המקומית, שמכירה הכי טוב את צרכי התושבים היא לא המתאימה ביותר לתכנן את התחבורה הציבורית והתשתיות שלה בהתאם?! למודל הזה כבר יש שם בעולם – רשויות תחבורה מטרופוליניות, ובדיוק לשם כך נפגשנו השבוע עם ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, ונפגש בתקופת הבחירות עם ראשי ערים בכל רחבי הארץ, כדי לקדם את הרעיון שתכנון התחבורה הציבורית צריך "לרדת לשטח".

כפי שבלט במשבר הקורונה, לרשויות המקומיות הבנה ויכולת ניהול טובה של המתרחש בשטח שיפוטן, זאת אל מול משרדי הממשלה בירושלים שלעיתים מתקשים לשמוע את רחשי הרחוב. מסיבה זו, אנו בודקים כיצד כדאי לפתור את הנתק הזה בין ראשי הרשויות לניהול התחבורה הציבורית. הפתרון שקיים היום על השולחן ונתמך על ידי הועדות המקצועיות שעסקו בכך בעבר הוא שרשויות המקומיות ינהלו את התחבורה בצורה יעילה באמצעות הקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות.

לפי המודל יועברו סמכויות חלקיות ממשרד התחבורה אל רשויות מטרופוליניות, בהן יפעלו במשותף הרשויות המקומיות שנמצאות במטרופולין. הרשות המטרופולינית תהיה אחראית לתכנון ותפעול קווי האוטובוסים במרחב הפנים עירוני והמטרופוליני.

זו כאמור איננה המצאה ישראלית, אלא מודל מוכר שמיושם ברחבי העולם מזה עשורים רבים. לכן, אנחנו מאמינים שצריך למצוא את הדרך להפסיק את הנתק בין השלטון המקומי לניהול התחבורה הציבורית. מה שטוב ויעיל ללונדון, שטוקהולם ודבלין, ייטיב גם עם ירושלים, תל אביב, חיפה ועפולה. בחודשים הקרובים במהלך מערכת הבחירות בה הפוליטיקאים יהיו עסוקים בקמפיין, אנחנו נפגש עם ראשי ערים ברחבי הארץ כדי לשמוע מהם על הצרכים שעולים מהשטח, הפקקים שהולכים ומתארכים ועל פתרונות התחבורה הציבורית בעירם, וביחד נקדם את המודל הזה למען תחבורה ציבורית טובה יותר.

רוצים לעזור לייעל את התחבורה הציבורית בישראל? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/35lcw5H

#הוןשלטוןתחבצ

דילוג לתוכן