השיטה הרווחית של חברות האוטובוסים: לבכות לממשלה, ואז לחלק דיבידנדים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


מכירים את זה שאתם עומדים וממתינים בתחנה, והאוטובוס פשוט לא מגיע? זה קורה מפני שחסרים בארץ אלפי נהגי אוטובוסים אשר חברות האוטובוסים לא מצליחות לגייס. אבל בזמן שהן לא מצליחות לגייס נהגים, הן ממשיכות לקבל מהמדינה (כלומר מאיתנו!) כסף עבור השירות, מחלקות דיבידנדים לבעלי המניות, ומתרברבות בפני המשקיעים על הרווחיות. אנחנו פועלים כדי לשנות את כללי המשחק הזה.
**
כבר שנים שהציבור בישראל זועק שנמאס לו לעמוד בפקקים ומתחנן לתחבורה ציבורית טובה יותר, כזו שתאפשר אלטרנטיבה לרכב הפרטי. משרד התחבורה משקיע מאמצים ומעביר תקציבים לחברות האוטובוסים כדי לשפר את השירות, אבל שום דבר לא זז. אנחנו ממשיכים להתייבש בתחנות האוטובוס ולהסתפק בקווים לא יעילים בתדירות נמוכה.

הנהנים היחידים מהמצב הזה הם בעלי המניות של חברות האוטובוסים, שבינתיים נהנים מהרווחים וגורפים לכיסם דיבידנדים, כשאנחנו ממשיכים להתייבש בתחנה.

הגיע הזמן שמשרד התחבורה יעשה סדר חדש: חברות האוטובוסים יקבלו כסף רק על נסיעות שביצעו בפועל וייקנסו על נסיעות שלא בוצעו, כדי שיהיה להן תמריץ אמיתי להתנהל כמו כל מעסיק בשוק הפרטי ואולי סוף סוף ימלאו את תפקידן ויספקו לנו את שירותי התחבורה הציבורית שאנחנו מממנים;
משרד התחבורה יתפנה להרחבת שירותי התחבורה הציבורית מבחינת מספר הקווים, תדירותם, וכמובן איכות השירות; ואנחנו סוף סוף נזכה לתחבורה ציבורית ראויה ואמינה.

נמאס לכם לשלם מיסים גבוהים ולא להנות מתחבורה ציבורית מתפקדת? מאסתם להתייבש בתחנות האוטובוס בציפייה שלא נגמרת לאוטובוס שלא מגיע ? הצטרפו אלינו עוד היום


דילוג לתוכן