מה אומר מחקר של יבואני הרכב לגביי בעיית הפקקים? שאין פתרון, אז תקנו עוד רכבים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

לאחרונה פורסם בכותרות גדולות בעיתונות הכלכלית, מחקר בנושא הפתרונות לבעיית הפקקים. המחקר שמומן על ידי איגוד יבואני הרכב שנשלט על ידי חמש משפחות מרכזיות באחד השווקים הריכוזיים בישראל, הוא למעשה פרסומת סמויה לרכב הפרטי ומטרתו היא למכור עוד מכוניות שיחמירו עוד את הבעיה.

יבואני הרכב טוענים שמספר כלי הרכב החדשים שהציבור קונה בשנה יעלה בעוד עשר שנים מפחות מ 300 אלף בשנה למעל 450 אלף.

מה יבואני הרכב רוצים שנחשוב?! שבעשר השנים הקרובות אין שום פתרון לפקקים ושלממשלה אין יכולת לייצר פתרון כזה ולכן עדיף להמשיך לקנות מכוניות ולהיתקע איתן בפקק עם רדיו ומזגן.

אבל הממשלה יכולה לעשות המון דברים בעשור הקרוב כדי להפוך את התחבורה הציבורית לאלטרנטיבה טובה לרכב הפרטי. הנה כמה הצעות שרובן שאולי "נפלו בעריכה" של כותבי המחקר:
1. הרחבת סימון נתיבי תחבורה ציבורית
2. תוספת תדירות לאוטובוסים שתתאים לסטנדרט במדינות בהן תחבורה ציבורית טובה.
3. הטלת אגרת גודש בכניסה הפקוקה למטרופולינים.
4. הוצאת מרכזי התעסוקה ממרכזי המטרופולין ויצירת קווים ישירים למרכזי תעסוקה.
5. הרחבת מערך התחבורה החכמה.
6. סלילת המסילה הרביעית באיילון והגברת התדירות ברכבות.
7. התקדמות בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, וחניכת 3 קווים.

עשר שנים הן המון זמן, ובעוד שלאיגוד יבואני הרכב יש אינטרס לשכנע אותנו שכדאי להתייאש, ולהתנגד לכל פתרון שמעודד מעבר מרכב פרטי לתחבורה ציבורית כבר כעת, או קארפול (נתיב פלוס כמשל). כבר כעת ישנם פתרונות שאינם רכישת מכוניות נוספות.

רוצים תחבורה ציבורית טובה יותר? הצטרפו ללובי 99 וסייעו לנו להמשיך להיאבק על זה: https://bit.ly/33kYLjP

דילוג לתוכן