ממשל תקין ברשויות המקומיות? זה האינטרס של כולנו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

לחברי המועצה ברשויות המקומיות אין את הכלים לבצע היטב את תפקידם. אין להם הכרות מספקת עם תחומים כמו תכנון ובנייה והם לא מקבלים ייעוץ משפטי. אמנם יש להם זכות לקבל משרד ונגישות למידע, אך בפועל הזכויות הללו לא מיושמות. הם אפילו לא מקבלים גמול או החזרי כספים על פעילותם, בניגוד לראש הרשות וסגניו. כל זה מפריע ליכולתם לשמור על התנהלות תקינה של הרשות, וכתוצאה מכך על האינטרס של התושבים.

בימים אלו אנו עובדים על קידום חקיקה לחיזוק מעמדם של חברי המועצה ברשויות המקומיות יחד עם שותפים רבים מתוך המועצות עצמן, כדי לבזר את הכח ברשויות לטובתו של הציבור.

השבוע נפגשנו בבני ברק עם פורום חברי מועצות מטעם מפלגת הליכוד שהוקם לאחרונה (בתמונה) וסיכמנו על שורה של צעדים שיש לקדם כדי שיוכלו למלא כמו שצריך את תפקידם – לפקח על ראש הרשות וסגניו ולקחת חלק מרכזי בניהול העניינים המקומיים.

פגישה זו מצטרפת לשורת פגישות נוספות שערכנו עם חברי מועצה ועם פורומים נוספים (כמו הנהגת פורום א.ח.מ – ארגון חברי המועצות בישראל ופורום נוסף בהובלת חבר מועצת עיריית ירושלים, דן אילוז) במטרה לרתום אותם לפעול יחד עמנו כדי להוביל את שינוי החקיקה בכנסת הבאה (נייר עמדה שהוצאנו לשר המשפטים בנושא בתגובה הראשונה).

חיזוק נבחרי הציבור ברשויות המקומיות הוא אינטרס של כל מי ששואף להתנהלות מקומית טובה יותר ולהגברת אמון הציבור בנבחריו.

מסכימים איתנו? חברו אלינו את חברי המועצה שלכם/ן, תייגו אותם/ן פה כדי שגם הם/ן יוכלו להצטרף למהלך ארצי כולל ולסייע לנו לעזור להם לעשות את העבודה לשמה הם נבחרו: https://bit.ly/2SScwTo

דילוג לתוכן