מפסיקים להיות לקוחות שבויים של הבנקים – מקדמים את ׳חוק הבנקאות הפתוחה׳

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


במסגרת חוק ההסדרים, נדון בימים אלו חוק 'הבנקאות הפתוחה', אשר צפוי לשבור את המונופול של הבנקים על שירותי תשלום וניהול חשבון בנק, ולהגביר את התחרות במערכת הבנקאית. אנו מלווים את הדיונים על החוק בכנסת כדי לוודא שהלוביסטים של הבנקים לא מעקרים את החוק מתוכנו. החוק הינו נדבך חשוב ברפורמה להגברת התחרות במערכת הבנקאית, אותה אנו מקדמים כבר 6 שנים בעקבות ׳ועדת שטרום׳.
**
אז מה בעצם אומר החוק הזה? היום כולנו לקוחות שבויים של הבנקים, כיוון שהדרך היחידה לשמור כסף או להעבירו מחשבון לחשבון היא באמצעות הבנקים בלבד. על כן, גובים הבנקים מאיתנו עמלות גבוהות על העברות כספים, משלמים לנו ריבית נמוכה על הפיקדונות ולוקחים לנו ריביות גבוהות על ההלוואות. חוק 'הבנקאות הפתוחה' אמור לאפשר לגופים נוספים שאינם בנקים לספק לנו את אותם שירותים בנקאיים ולנהל את הכספים שלנו בעלויות נמוכות וביתר קלות.

לדוגמה, נוכל לשלם על רכישת מוצרים ושירותים באמצעות אפליקציה שתדאג להעביר כסף מחשבון הבנק שלנו לבית העסק, ואפילו לקבל אשראי זול יותר למימון העסקה – וכל זאת מבלי להשתמש בכרטיסי אשראי או להכנס לחשבון הבנק.
בנוסף, נוכל לקבל באפליקציה הצעות ממספר בנקים לשם הפקדת כספים בפיקדון, לבחור את הבנק שמעניק את הפיקדון עם הריבית הגבוהה ביותר, ולהעביר את הכסף בלחיצת כפתור.
החוק עתיד לאפשר גם לגופים נוספים, שאינם בנקים, להציע לנו שירות של שמירת מזומנים (ארנק דיגיטלי) וביצוע תשלומים שונים.

מדובר בחוק מורכב וארוך שכולל עשרות סעיפים ותתי סעיפים (ואלוהים נמצא בפרטים הקטנים). אנו נוטלים חלק פעיל בדיונים המרתוניים ב'וועדה למיזמים ציבוריים', ומייצגים את האינטרס הכלכלי של הציבור הרחב שסובל מחוסר התחרות בבנקים. מולנו יושבים הלוביסטים של הבנקים הגדולים במטרה להקשות על יישום החוק ולעשות כל ניסיון למנוע את התחרות הצפויה.

יוקר המחיה אינו רק במזון, ואינו רק בדיור. הוא גם בעמלות ובריביות ובעוד מקומות חשוכים אליהם אנחנו בלובי 99 מגיעים. הצטרפו אלינו עוד היום כדי שנוכל להקל על יוקר המחיה – https://bit.ly/3LJa3rk

דילוג לתוכן