משרד האוצר נרגש להציג: החוק נגד תחרות בבנקאות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
שוב ושוב, והפעם בחסות המלחמה, הכוחות הפועלים לשמר את הרווחים האדירים של הבנקים, על חשבון הציבור, לא מרפים. כעת, משרד האוצר מבקש לחסל כל סיכוי לתחרות במערכת הבנקאית, ובכך לגרום לעם ישראל, העומד בפתחו של משבר כלכלי, להמשיך לשלם לבנקים ריביות גבוהות על החובות ולקבל ריביות אפסיות על הפיקדונות. דווקא עכשיו, כשהתותחים רועמים, מצאו את הזמן לשנות את החוק ולאפשר לחברות הביטוח להשתלט על חברות כרטיסי האשראי, ובכך להקטין את מספר הגופים המתחרים בשוק האשראי.
***
אחרי שני עשורים של צעדים משמעותיים להגברת התחרות באשראי, הממשלה היא זו שמחזירה את המצב לאחור? קצת היסטוריה: החוק להגברת התחרות במערכת הבנקאית, שסייענו להעביר בינואר 2017, חייב את הבנקים למכור את חברות כרטיסי האשראי שבבעלותן, זאת כדי להגדיל את המספר הגופים המתחרים על ליבו של הציבור בשוק האשראי.
כדי שחברות כרטיסי האשראי יוכלו לממש את הפוטנציאל התחרותי שלהן ואולי גם להפוך לבנקים, החוק אסר על הבנקים למכור את חברות כרטיסי האשראי לחברות הביטוח, כיוון שמכירה שכזו הייתה משמרת את הריכוזיות בעולם הפיננסים, וגם מונעת מחברות כרטיסי האשראי להפוך לבנקים.
רק מה, בימים אלה ממש, בזמן שועדת הכלכלה דנה במתווה שיעזור לחברות כרטיסי האשראי להפוך לבנקים ״רזים״ שיוכלו להתחרות בבנקים הגדולים, מוציא משרד האוצר תזכיר חוק שמאפשר לחברות הביטוח הגדולות לרכוש את חברות כרטיסי האשראי, ובכך לבטל כל פוטנציאל תחרותי בשוק הבנקאות, כי לחברות הביטוח קשרים עסקיים ענפים עם הבנקים והסיכוי לתחרות ביניהם שואף לאפס.
אנחנו בלובי 99 נפעל מול הממשלה, בכנסת, ובכל הזירות האחרות כדי לסכל את הצעת החוק הרעה הזאת שכל מהותה היא סיכול התחרות ופגיעה בציבור. תחרות על כיס הצרכן היא דרך מרכזית והכרחית להוריד את יוקר המחיה, ולשם כך נפעל.
הצטרפו אלינו עוד היום
דילוג לתוכן