נמנעה השתקת חברי המועצה ברשויות המקומיות בחסות משבר הקורונה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
ההגבלות על קיום מפגשים וישיבות בזמן משבר הקורונה איפשרו לראשי ערים ומועצות מקומיות ברחבי הארץ לנצל את המצב כדי להשתיק את חברי האופוזיציה במועצה. כך ניתן למנוע מהם לעשות את עבודתם, להשתתף בדיונים ולפקח על עבודת הקואליציה… עד שאנחנו הפרענו להם.
השתקת חברי המועצה עברה דרך אופן קיום ישיבות המועצה. בשל מגבלת המשתתפים ע"פ ההנחיות, יכלו ראשי הרשויות לזמן דיון ולבחור בעצמם מי יגיע אליהן פיזית. לדיונים יכלו להזמין רק אותם חברי המועצה ה״נוחים" להם, ולא חברי האופוזיציה.
לחלופין יכלו לקיים דיונים מרחוק (ב-zoom) כשלראשי הערים יש שליטה מי יכול לדבר ואת מי להשתיק באמצעות כפתור ה-MUTE באופן הזה דיונים שבשגרה סוערים, למשל על תקציב, היו עשויים להסתיים במהירות על ידי "השתקת" חברי המועצה ה״בעייתיים".
לאחר שקיבלנו עשרות פניות מחברי מועצה מודאגים ברחבי הארץ ומכיוון שנושא השחיתות ברשויות המקומיות נבחר לטיפולנו על ידי חברי המיזם, פנינו למשרד הפנים כדי שימנע את העיגון בחקיקה של המצב הלא תקין הקיים.
דרשנו לשנות חקיקה חדשה שמסדירה את הדיונים ברשויות המקומיות בזמן משבר הקורונה כך שהשתקת קולם של חברי המועצה תימנע. ביקשנו שבישיבות מועצה בהן נפגשים חברי המועצה בחדר אחד (גם אם בפורום מצומצם) יישמר היחס בין הסיעות ויהיה ייצוג גם לאופוזיציה בדיונים.
לשמחתנו משרד הפנים היה קשוב לביקורת ותיקן את הצעת החוק. בנוסף נקבע שדיוני מועצה מקוונים ייעשו רק בתנאי שלכל חברי המועצה ניתנת זכות הדיבור.
חשובה לכם ההתנהלות התקינה של הרשות המקומית שלכם/ן? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3aEFOgg

דילוג לתוכן