עבר בטרומית – החסכון לילדים שלכם יהיה שווה יותר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


מכירים את התכנית הממשלתית 'חסכון לכל ילד'? במסגרתה הבנקים מרוויחים למעלה מ-25 מיליון ₪ בשנה רק מעמלות, וכספי החסכון של הילדים שלנו מפסידים, בגלל הריבית האפסית. לכן אנו פועלים לביטול האפשרות להפקיד את כספי החסכון הללו בפיקדון בנקאי ושבמקום זאת, הכסף יופקד רק בקופות הגמל המניבות תשואות גבוהות יותר בטווח הארוך.
**
במטרה לצמצם את הפערים החברתיים-כלכליים, המדינה מפקידה מדי חודש 50 שקלים לחיסכון עבור כל ילד מילדי ישראל עד גיל 18. הכספים מועברים לקופת גמל או לפיקדון בנקאי, לפי החלטת ההורים. הבעיה היא שבפיקדון הבנקאי הכסף צובר ריבית אפסית וכמעט לא גדל, ואילו בקופת הגמל, כספי החסכון מושקעים בשוק ההון וצוברים בטווח הארוך תשואה גבוהה המגדילה את החיסכון.
וכך יוצא שתוכנית שמטרתה לצמצם פערים חברתיים, יוצרת מצב בו שני ילדים שנולדו באותו היום, להורים שונים שקבלו החלטה שונה, זוכים לקבל סכומים שונים לגמרי בהגיעם לגיל 18. הפערים עצומים – ילד שכספו הופקד בקופת גמל מקבל סכום שיכול להגיע לפי שלושה מזה של הילד שכספו הופקד בפיקדון בנקאי.
הצעת החוק שאנו מקדמים יחד עם הח"כים משה ארבל וינון אזולאי מש"ס, שתדאג שכל הילדים יזכו להנות מהתשואות הגבוהות לטווח ארוך שניתן להשיג בשוק ההון, עברה היום הצבעה טרומית במליאת הכנסת.

הצטרפו אלינו במאבק על העתיד של הדור הבא: https://lobby99.org.il/join

 


Source

דילוג לתוכן