תושבים יקרים, לראש העיר מותר להסתיר מכם מידע, גם אם זה רישיון העסק של המפעל המזהם שנמצא ליד הבית שלכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

טוב אז… זה לא בדיוק שמותר לו להסתיר מכם. למעשה על פי חוק אסור לו – אבל בפועל זה מה שקורה. במקרים רבים למרות שהן מחוייבות למסור מידע לציבור, הרשויות המקומיות מתעלמות מחוק חופש המידע. הן אף מגדילות לעשות ולא חושפות מידע בפני חברי המועצה – נבחרי הציבור, למרות שעל פי חוק הן מחוייבות לעשות זאת תוך 3 ימים!!

זה גם לא שתושבים מבקשים מידע סודי ורגיש שאי אפשר למסור. אם תפנו בעתירת חופש מידע לבית המשפט בגלל מידע שלא קיבלתם מהעיריה ב 97% מהפעמים בית המשפט יקבל את טענותיכם, כך לפחות היה עד היום.

ולמה כל זה קורה? כי משרד הפנים שאחראי על הרשויות המקומיות לא אוכף את החוקים המחייבים שקיפות. לא חוק חופש המידע ולא פקודת העיריות שמתייחסת למידע שיחשף לחברי המועצה. ממסמך שהגיע לידנו עולה כי משרד הפנים התחייב לפני שנה בפני משרד המשפטים לוודא שהרשויות המקומיות מקיימות את חוק חופש המידע. מהבדיקות שעשינו, זה לא קרה.

שקיפות היא תנאי מחייב ליצירת מינהל תקין ולהפחתת השחיתות ברשויות המקומיות. היכולת של תושבים ובוודאי חברי מועצה לקבל מידע קריטית ליכולת שלהם לפקח על העיריה.

בעקבות פעילות שלנו מאחורי הקלעים פנה בשבוע שעבר שר המשפטים אמיר אוחנה לשר הפנים אריה דרעי כדי לקדם את הגברת השקיפות ברשויות המקומיות. אנחנו פנינו היום גם למנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן כדי לדרוש ממנו לאכוף את חוקי השקיפות .

רוצים לעזור לנו להגביר את השקיפות בעיריה הקרובה למקום מגוריכם? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/2JxMRM9

דילוג לתוכן