מבדיקת מחירי כ–10,000 מוצרים של 26 ספקים גדולים, בין דצמבר 2024 לפברואר 2025 עולה כי המוצרים ברשתות השיווק קפצו בעד 6%, ובממוצע ב-2.9%. נכון, חומרי הגלם מתייקרים, הארנונה והחשמל גם, אבל "ממוצע עליות של 2.9% בחודשיים בלבד הוא חריג", אומר הכלכלן אריאל פז–סוויצקי מארגון "לובי 99", שערך עבור ynet ו"ממון" את השוואת המחירים המקיפה.
"ידענו שהעלאת המע"מ ב-1% מ-17% ל-18% תשפיע על יוקר המחיה. למודי ניסיון העבר, חששנו שהיא תנוצל להעלאות מחירים, אבל לא האמנו עד כמה", אומרת עו"ד לינור דויטש, מייסדת ומנכ"לית "לובי 99", ארגון חברה אזרחית הפועל לקידום האינטרסים של הציבור הרחב בכנסת ובממשלה.