המע"מ עלה באחוז אז למה המוצרים בסופר זינקו בעד 6%?

מבדיקת מחירי כ–10,000 מוצרים של 26 ספקים גדולים, בין דצמבר 2024 לפברואר 2025 עולה כי המוצרים ברשתות השיווק קפצו בעד 6%, ובממוצע ב-2.9%. נכון, חומרי הגלם מתייקרים, הארנונה והחשמל גם, אבל "ממוצע עליות של 2.9% בחודשיים בלבד הוא חריג", אומר הכלכלן אריאל פז–סוויצקי מארגון "לובי 99", שערך עבור ynet ו"ממון" את השוואת המחירים המקיפה.

"ידענו שהעלאת המע"מ ב-1% מ-17% ל-18% תשפיע על יוקר המחיה. למודי ניסיון העבר, חששנו שהיא תנוצל להעלאות מחירים, אבל לא האמנו עד כמה", אומרת עו"ד לינור דויטש, מייסדת ומנכ"לית "לובי 99", ארגון חברה אזרחית הפועל לקידום האינטרסים של הציבור הרחב בכנסת ובממשלה.

לקריאת הכתבה.

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

בנקאות פתוחה

סייענו להעברת הרפורמה בבנקים, שאמורה להקל על פתיחת בנקים חדשים, והכנסנו לתוכה סעיפים רבים המקדמים את האינטרס הציבורי על פני האינטרסים של הבנקים.​

דילוג לתוכן