איך מעבירים מיליונים מהציבור לבעלי הון, בניגוד לעמדת הדרג המקצועי בממשלה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
אתמול בוועדת הכלכלה נכחנו בעוד ניסיון למחטף, והפעם במסגרת הצעת חוק שכותרתה ״הגברת התחרות בשוק השידורים״. נשמע כמו משהו טוב, נכון? למעשה מדובר בניסיון להעביר כסף ציבורי לכיסים של טייקונים שמחזיקים את ערוצי הטלוויזיה הפרטיים, וזאת דווקא בזמן מלחמה, כשהגירעון התקציבי עמוק. מנכ״לית הלובי, עו״ד לינור דויטש – Linor Deutsch, לא חיכתה לקבל זכות דיבור והתפרצה – אבל איך אפשר שלא? כשהחלק השני של הצעת החוק נותן לשר התקשורת דריסת יד בניהול התאגיד. הדיון הופסק באמצע ע״י היו״ר, אבל מבחינתנו המאבק רק התחיל.
**
אתמול השתתפנו בדיון בוועדת הכלכלה בהצעת חוק של ח"כ אריאל קלנר (ליכוד), שנותנת הטבה משמעותית, על חשבון הציבור, למיליארדרים שמחזיקים בגופי שידור: משפחת ורטהיים (ערוץ 12), לן בלווטניק, משפחת שטראוס ואודי אנג'ל (ערוץ 13) ויצחק מירלשווילי (ערוץ 14).
הצעת החוק קובעת שגופים אלו יוכלו לשדר את שידוריהם ב״עידן פלוס״, שממומן על-ידי הציבור באמצעות הרשות השניה – ללא תשלום, תשלום שכיום עומד על כ-1.8 מיליון ש״ח לערוץ לכל שנה. הצעת החוק גם מחייבת את הרשות השנייה להמשיך להפיץ ב״עידן פלוס״ גופים שיש להם חוב לרשות השנייה: הכוונה לערוץ 14, שחייב לרשות השניה 20 מיליון ₪, מתוכם 7 מיליון ₪ על סירובו לשלם דמי ״הפצה ב״עידן פלוס.
בנוסף, הצעת החוק מאפשרת לגופים מסחריים לקבל חומרי ארכיון מהתאגיד בעלות מינימלית. את הסמכות לקבוע את התעריף מעבירה הצעת החוק מידי מועצת תאגיד השידור, הגוף המקצועי – לשר התקשורת, וכך מגבירה את השליטה הפוליטית בתאגיד.
במקור מי שיזם את הצעת החוק הזו היה שר התקשורת. אלא שכל הגופים המקצועיים בממשלה התנערו ממנה, וכעת הובאה כהצעת חוק פרטית (שהוגשה ע״י ח״כ ולא ע״י משרד ממשלתי) כדי לעקוף את שומרי הסף.
**
הדיון בוועדת הכלכלה היה סוער, ולצערנו הופסק מבלי שהושלם. אנחנו נגיע לישיבה הבאה, וגם לזו שאחריה, ולזו שאחריה, ונעשה כל שביכולתנו לוודא שהצעת החוק יורדת מסדר היום.
הצטרפו אלינו עוד היום כדי להבטיח שכספי הציבור ישרתו את הציבור ולא את בעלי ההון
דילוג לתוכן