הצלחנו לחייב את משרדי הממשלה להנגיש בצורה ברורה מידע חשוב לאזרחים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
הצלחנו לחייב את משרדי הממשלה להנגיש בצורה ברורה מידע חשוב לאזרחים
כשאזרח מגיש תביעה בביטוח לאומי, תוך כמה זמן הוא זכאי לקבל מענה? העסק חייב להגיש בקשת היתר לרשות, תוך כמה זמן הוא חייב להגיש אותה ומתי יקבל תשובה?
בגלל המלחמה, קידמה הממשלה חוק שיאריך את המועדים לקבלת החלטות שלטוניות רבות, כמו גם חובות של האזרחים. אנחנו דרשנו מיו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, להטיל על משרדי הממשלה חובה לפרסם את ההשלכות של החוק על התחומים השונים – כך ש"האזרח הקטן" יוכל להבין מה חל עליו, ולא רק בעלי ההון שיכולים להעסיק משפטנים, ולשמחתנו הוא קיבל את עמדתנו.
**
בשבועות האחרונים מתנהלים בוועדת החוקה דיונים רבים על החוק שדוחה באופן רוחבי את כל המועדים שהממשלה חייבת לעמוד בהם בנוגע לקבלת החלטות שלטוניות, ואת המועדים שהאזרח חייב לעמוד בהם מול המדינה. החוק הזה ענק ומורכב ביותר, וקשה מאד להתמצא ולהבין איזה הסדר חל על איזה נושא. עד כמה מורכב? ראינו בדיונים שאפילו מנסחי החוק וחברי הכנסת מתקשים להבין את החוק על כל סעיפיו.
הטענה שלנו הייתה שהקושי בהבנת החוק ישרת בדיוק את חברות הענק, כמו החברה המרכזית למשקאות וכי"ל, שיכולות להצטייד במיטב עורכי הדין שיסבירו להם מה ההשלכה על כל דרישת נתונים שהם מקבלים מהרשות, ועל כל חובה של הרשות כלפיהם. ומי לא יבין את המשמעות? האזרח הקטן, בעל המכולת השכונתית והעוסק הפטור. הם אלו שעלולים להסתבך.
הסעיף שדרשנו מחייב את משרדי הממשלה לפרסם באתרי האינטרנט שלהם הסבר למשמעות של החוק הזה לגבי החוקים השונים והפעולות השונות שתחת אחריות המשרד הרלוונטי. כעת – משהצלחנו וטענתנו התקבלה, האזרח יוכל לדעת ולהבין.
לא ייתכן שבחסות המלחמה, הפער בין כוחם של התאגידים הגדולים לבין האזרח הקטן יגדל. טוב שיש לובי ציבורי.
הצטרפו אלינו עוד היום, הארגון היחיד שנלחם בכל הזירות למען האזרח הקטן


דילוג לתוכן