נפגשים עם המפקח החדש על הבנקים – דני חחיאשוילי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

כחלק מהעבודה שלנו למען הציבור, אנו נפגשים עם הרגולטורים ומעלים סוגיות בוערות. השבוע נפגשנו עם המפקח על הבנקים החדש דני חחיאשוילי, ועם סגניתו טל הראל מתתיהו, ודנו איתם על הריכוזיות במערכת הבנקאות, על עמלות ניירות ערך ועל הצעות צרכניות נוספות שבכוונתנו לקדם במהלך התקופה הקרובה.

הפגישה נעשתה על רקע המצוקה שנמצאים בה אזרחי מדינת ישראל כיום, נוכח העלאת הריבית על המשכנתאות מצד הבנקים, למרות הירידה בריבית בנק ישראל ובצל הקשיים הכלכליים שהביאה המלחמה. הבנקים, שפועלים במערכת ריכוזית במיוחד, ממשיכים לגרוף רווחי עתק על חשבון הלקוחות, שיותר מתמיד זקוקים למערכת בנקאית שהיא לא רק יציבה אלא גם תחרותית. בהקשר הזה הבענו את התנגדותנו למיזוגים בשוק האשראי והבנקאות, ואת תמיכתנו בהסדרת הרחבת פעילותן של חברות כרטיסי האשראי בתחום הבנקאות.
עוד דנו בקידום הטיוטה שפורסמה על ידי הפיקוח על הבנקים, ולמעשה מקבלת את עמדתנו, בדבר הצורך בשינוי מודל גביית עמלת פיקדון ניירות ערך. הצענו כבר לפני שנה וחצי כי העמלה לא תגבה יותר כאחוז משווי החיסכון בניירות ערך, אלא כסכום קבוע וידוע מראש, תוך גבייה של עמלה נפרדת בגין ייעוץ לגבי השקעה בניירות ערך – שירות שממילא לא כל הלקוחות מקבלים.
בנוסף, על רקע הצלחתנו בקידום החוק שאושר לאחרונה בכנסת, ויחייב את הבנקים וחברות כרטיסי האשראי להודיע ללקוחות באופן נגיש ומיידי על סיום הטבה שקיבלו באמצעות הודעת טקסט או הודעה קולית – דנו בהצעות צרכניות נוספות שאנו פועלים כדי לקדם למען הציבור הרחב.
אנו שמחים ומודים לראשי הפיקוח על הבנקים על השיח והקשב להצעתנו בתחומים השונים שתחת אחריותם, וזאת לטובת האינטרס של הציבור.
כדי שנוכל להמשיך להילחם עבור בנקאות הוגנת יותר אנחנו צריכים אתכם איתנו
דילוג לתוכן