מענקים למילואימניקים – אין, מענקים לטייקונים – תמיד יש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
מענקים למילואימניקים – אין, מענקים לטייקונים – תמיד יש
"15 שנה אני בכנסת, פעם ראשונה שאני רואה שר שמגיע לדיון שני ברצף בהצעת חוק פרטית, וזה כי הוא לא הצליח להעביר את זה בהצעת חוק ממשלתית. ולמה? כי ההצעה הממשלתית נבלמה על-ידי הדרג המקצועי, שהבין שזו העברת כספי ציבור לטייקונים.״ צפו בהופעתה של מנכ״לית הלובי, עו״ד לינור דויטש – Linor Deutsch , בדיון בוועדת הכלכלה בנושא ההטבות שניתנות לערוצים המסחריים על חשבון הציבור בפלטפורמת "עידן פלוס" ובאפשרות שניתנה להם לעשות שימוש בחומרי התאגיד.
**
בשבוע שעבר סיפרנו לכם, איך הצעת חוק, שזכתה לכותרת האטרקטיבית "הגברת התחרות בשוק השידורים", בעצם מעבירה כסף ציבורי – לטייקונים שמחזיקים את ערוצי הטלוויזיה הפרטיים. היום התקיים דיון המשך, שכלל הטבות חדשות לטייקונים בדמות הרשאה לעשות שימוש *מסחרי* בחומרים ששייכים לתאגיד השידור הציבורי. מי יחליט על גובה התעריף שישלמו הגופים המשדרים? שר התקשורת, באופן שמעמיק את השליטה הממשלתית בשידור הציבורי.
במקום שבעלי השליטה בערוצים המסחריים יוציאו כסף מהכיס שלהם על השימוש בעידן פלוס (בעצם עבור הרווח שהם עושים ממנו בזכות הפרסומות) – נדרש כעת הציבור, בזמן מלחמה, בתקופה של גרעון תקציבי, כשאין כסף אפילו למילואימניקים שמשתמשים בכביש שש – לחלק מתנות לטייקונים. ונחזור שוב – הקופה הציבורית, אותה ממלאים משלמי המיסים, תעביר כספים במקום אותם בעלי הון.
גם הפעם הדיון היה סוער, ולא הסתיים. אנחנו נגיע גם לדיון הבא, ונמשיך להילחם כדי שכספי הציבור ישרתו רק את הציבור, ולא תאגידים ובעלי הון. הצטרפו אלינו עוד היום כדי לחזק את כוחנו במאבק הזה ובמאבקים החשובים שלנו – למען העתיד של כולנו

דילוג לתוכן